Hoe gaat het met…? Michiel Vloemans in z’n nopjes met golf en jeu-de-boules

Naam: Michiel Vloemans

Leeftijd: 29

Studie/beroep: Business Developer bij ABN Amro

Competitieklasse: 2de

Tafeltennist: 18 jaar.

Het moet ongeveer 18 jaar geleden zijn geweest dat ik voor het eerst in contact kwam met een tafeltennisclub. Hiervoor stond al velen jaren een tafeltennistafel bij ons in de garage en had ik op basisschool zelfs al een keer een tafeltennistoernooi georganiseerd in onze garage! Echter, een tafeltennisclub was uiteraard andere koek. Achttien jaar terug liep ik namelijk niets vermoedend binnen bij de open dag van tafeltennisverenging Good Luck.

Al snel begon ik hier fanatiek te trainen onder de bezielende leiding van Caspar Veenboer. Het niet bevestigde gerucht gaat dat hij ooit tegen mijn ouders heeft gezegd dat ik wel een beetje talent had. Dat kon beter niet tegen mij worden gezegd, anders kon ik nog naast mijn schoenen gaan lopen! Na hard trainen kwamen ook de eerste resultaten: ik verdeelde samen met Bas de Jong, later tevens lid van TTV Hilversum de jeugdtitels van Good Luck en stond in de finale tegen Raymond van Putten in een toernooi waar met handicap gespeeld werd. Het is lang geleden, maar ik kan me de uitslag nog goed herinneren: een nipte 2-1 nederlaag tegen een van Putten die erg diep moest gaan. Niet slecht!

Ondertussen was het 2007, de jeugd was teruggelopen bij Good Luck, Bas en ik waren over. Wij vertrokken naar het recent opgerichte TTV Hilversum waar ik ondertussen in de 3de klasse jeugd mocht gaan acteren met Bas. Ook hier gingen we gestaag door met trainen, echter het grootste keerpunt in mijn tafeltennisleven moest nog komen. Eind 2008 kwam mijn trainer aan met een ander batje, misschien wat voor mij, aangezien ik altijd ver achter tafel sta en mijn blok niet erg sterk is. In het verleden werden dit soort problemen opgelost door Caspar V. door een hekje achter mij te plaatsen. Nu kreeg ik echter een batje met lange noppen.

Nog geen maand later werd ik jeugdclubkampioen van Hilversum. De noppen heb ik gehouden en de k**-speler was geboren, met dt, aldus onze barman. Sindsdien heb ik nog een seizoen Landelijk C gespeeld om vervolgens vooral erg veel 2de klasse te mogen spelen.

– Waar heb je het meest onder te lijden tijdens de coronacrisis?

,,De gesloten kroegen, eh… tafeltennisvereniging natuurlijk!”

– Waar krijg je energie van in coronatijd?

,,Golfen, zeker nu het weer eindelijk weer wat beter wordt!”

– Wat heb je het meest gemist de afgelopen tijd?

,,Tafeltennis en natuurlijk de bar (en onze bar!). In het bijzonder heb ik weer zin om competitie te spelen, maar zeker ook in de training op maandagavond.”

– Welke nieuwe hobby’s / bezigheden heb je ontdekt in de coronaperiode?

,,Ik heb recentelijk jeu-de-boules opgepakt, er ligt hier een prachtige baan aan de Amstel, vlak naast mijn huis! Tevens heb ik talloze rondjes gelopen door Amsterdam. Eigenlijk heeft mijn vriendin mij hier volledig toe aangezet. Maar ik neem aan dat we dat tussen ons kunnen laten?”

– Waar heb je je het meest aan geërgerd de afgelopen tijd?

,,Het nieuws, kan het ook ergens anders over gaan dan corona?”

– Wat doe je om je conditie op peil te houden?

,,Te weinig, veel te weinig. Of zoals mijn vriendin zegt: niks.”

– Waar ben je verslaafd aan geraakt?

,,Ik ben van meer verslavingen afgekomen dan dat ik heb opgelopen (tafeltennis, drank). Wel verslaafd geraakt aan het heerlijke eten van Ottolenghi, nog lekkerder als ik het niet zelf hoef te maken!”

– Als er weer binnen getafeltennist kan worden, haal je dan direct je batje weer tevoorschijn of kijk je voorlopig de kat uit de boom?

,,Ik sta direct weer aan de poorten. Hopelijk is wel de bar ook weer open dan!”

– Wat zijn de dingen waar je je het meest naar uitkijkt dit jaar?

,,Op vakantie kunnen en terrassen die opengaan!”

-Wat denk je van vakantie in 2021? Waar naartoe?

,,Afgelopen zomer was Italië wel erg lekker! Hangt ervan af wat corona ons toe laat! Vakantiedagen heb ik in elk geval zat!”

-Je speelt al met noppen zolang ik je ken. Er zijn diverse redenen te bedenken waarom iemand met noppen is gaan spelen. Wat was voor jou de reden?

,,Ik had geen specifieke reden om er mee te gaan spelen, ze werden mij aangeboden door mijn trainer Rene Hijne. Ik liep altijd al naar achter. Ik heb hem echter nooit meer teruggelegd, omdat de rally’s die noppen je kunnen geven gewoon te leuk zijn!”