Hoe gaat het met…? Angelique van den Bosch: ‘oldtimer’ tussen de jonkies

Beroep: Opleiding assistent

Competitieklasse: 2e klas heren en 2e divisie dames

Tafeltennist al 45 jaar.

– Wat heb je het meest gemist de afgelopen tijd?

,,De vrijheid in het gewone leven en de sociale contacten”

– Waar krijg je energie van in coronatijd?

,,Genieten van het buiten zijn in de natuur”

– Welke nieuwe hobby’s / bezigheden heb je ontdekt in de coronaperiode?

,,Wandelen ben ik heel leuk gaan vinden”

– Waar heb je je het meest aan geërgerd de afgelopen tijd?

,,De beperktheid in alles en vooral het niet naar de club kunnen om een balletje te slaan en iedereen live te ontmoeten. Ik mis de sociale contacten enorm.”

– Wat doe je aan je conditie op peil te houden?

..Ik wandel veel en doe meer op de fiets.”

-Valt er bij jou thuis ondanks corona soms ook nog wat te lachen?

,,Ik woon alleen, dus als ik zelf grappen maak dan valt er iets te lachen hahaha”

– Waar mogen ze jou ’s nachts voor wakker maken?

,,Ze mogen mij wakker maken voor een flinke coupe Italiaans ijs”

– Als er weer binnen weer getafeltennist kan worden, haal je dan direct weer je batje tevoorschijn? Of kijk je voorlopig de kat uit de boom?

,,Jazeker, dan kom ik weer….. Maar eerlijk gezegd tafeltennis ik sinds kort ook af en toe thuis op de eettafel. Ik heb een leuke vrouw ontmoet en die vindt het geweldig om samen met mij te tafeltennissen ?”

– Wanneer verwacht je dat het Tafeltenniscentrum weer open gaat en wanneer denk je dat de eerste biertjes weer getapt worden?

,,Tja, ik hoop zo snel mogelijk, wellicht in mei weer. Voor mij kan de tap zo snel mogelijk weer open en met elkaar gezellig aan de bar zitten.”

– Hoe ziet jouw zomer eruit?

“,,Ik ben 4 weken vrij en ik heb nog geen directe plannen. Ik zal zeker gaan motorrijden en verder hoop ik dat alle uitjes dan weer mogelijk zijn. Weekenden weg, naar het strand, afspreken met vrienden, klusjes in en rond mijn huis etc.”

– Je hebt vorig jaar pech gehad en je elleboog gebroken. Hoe gaat het daar mee?

,,Met mijn elleboog gaat het goed. Ik kan in principe alles weer, maar er is wel een plaat in mijn elleboog geplaatst en deze zal er t.z.t. ook weer uit moeten. Dat is nog wel even een bijkomstigheid, want wanneer kan dat weer in het ziekenhuis? Daarnaast zal ik het proberen te plannen buiten de competitie, want ik zal ongeveer een maand nodig hebben om te revalideren.”

– Je speelt in twee klassen competitie, landelijk 2e Divisie Vrouwen en 2e klasse afdeling. Kun je beschrijven wat de verschillen zijn?

,,Bij de mannen draait het om een goeie sfeer onder elkaar en daarnaast ook het winnen natuurlijk, zeker van een dame ?. In de herencompetitie krijg je veel te maken met verschillende speelstijlen en verschillende materialen. Ik ken lang niet alle mannen en de zaaltjes waar je komt te spelen zijn niet altijd goed om te spelen. Slecht licht, slechte vloer, oude tafels etc.  Na de wedstrijd is het vaak na borrelen met elkaar onder het genot van een hapje. De gesprekken lopen vaak uiteen, van tafeltennis naar voetbal, gezinsleven, werk etc.”

,,Bij de dames is er een andere sfeer, je kent bijna iedereen en dat is zeker gezellig. Je speelt altijd in een goede pingpongzaal en goed materiaal. Over het algemeen lijkt de speelstijl van de vrouwen veel op elkaar. Veelal contra en spin. Ik vind het leuk om in deze competitie te spelen als ‘oldtimer’ tussen de jonkies ? Na de wedstrijd drink je een drankje met elkaar en eet je samen.”