Hilversum ‘voor even’ koploper in eredivisie

In de zwaar vertekende stand in de eredivisie is Hilversum sinds gisteren de nieuwe koploper. Het PEC van de tafeltenniscompetitie versloeg gisteren in eigen huis Pecos met 4-2.

Merijn de Bruin 2, Nathan van der Lee, 1 Tycho Dekkers 1.

Mooi natuurlijk om Hilversum bovenaan te zien staan in de hoogste klasse. Maar gaat het er vooral om dat het team zich bij de beste zes weet te plaatsen en in het voorjaar mee mag doen aan de strijd om de landstitel.  Hilversum heeft  DTK en Zwolle als voornaamste concurrenten, maar staat er relatief goed voor.

Tegen hekkesluiter Pecos was het vooral routinier Merijn de Bruin, die uitstekend in vorm bleek. Vooral de manier waarop hij Tan Anran, de kopman van de Oegstgeesters, kansloos liet, sprak tot de verbeelding. De Bruin was gebrand op een goed resultaat tegen zijn voormalige teamgenoot bij Pecos. Voor het publiek, in redelijk groten getale aanwezig in het Hilversumse Tafeltenniscentrum, was het de beste partij van de avond. Met de tweede overwinning van De Bruin kwam Hilversum op een 3-2 voorsprong.

Het was de tweede zege van de avond voor De Bruin, die in de openingspartij René Waterreus had verslagen. Nathan van der Lee verzuimde vervolgens tegen Tony Nader een 2-0 voorsprong te verzilveren. De enthousiast spelende Nader, gewapend met harde forehandspin, vocht zich terug naar 2-2, waarna Van der Lee zich in de beslissende game de kaas van het brood liet eten: 1-1.

Tycho Dekkers kwam er vervolgens niet aan te pas tegen kopman Tan Anran, waardoor Hilversum bij rust tegen een 1-2 achterstand aankeek. Van der Lee herstelde zich door de tweede partij te winnen van René Waterreus en de thuisclub weer op gelijke hoogte te brengen. Na het kunststukje van De Bruin ging het publiek massaal achter Tycho Dekkers staan om Hilversum aan de overwinning te helpen. Dat werkte. Dekkers kreeg vleugeltjes en sloeg de 4-2 binnen.

Komende zaterdag 2 november (16 uur) speelt Hilversum z’n laatste thuiswedstrijd tegen het sterke FVT.

Stand eredivisie

———————————–