Hilversum teamtoernooi landelijke jeugd groot succes

Op 4 september werd het eerste Teamtoernooi voor landelijke jeugdspelers gehouden in de accommodatie van TTV Hilversum. Het toernooi bleek in een grote behoefte te voorzien en was daarom snel volgeboekt. Na acht maanden kon er eindelijk weer een groot jeugdevenement plaatsvinden en dat was duidelijk te merken aan de sfeer. De spelers was op en top gemotiveerd.

In de Landelijk A groep maakte TOGB de verwachting waar door de poule, waarin alleen Teun Salentijn een plaaggeest bleek, eenvoudig te winnen. Daarna bleek TOGB in de finale te sterk voor Gorkum. Liam Mohlmann maakte zijn debuut op het hoogste niveau. Hij vond zeker de aansluiting, maar wist alleen in het dubbel wedstrijden winnend af te sluiten. De derde plek was voor het tweede team van Hilversum met de verrassend sterke debutant Daan Bakker.

In de Landelijk B groep was het team van SKF te sterk voor de anderen. Alleen Quick ‘72/Seta/TTC1 wist aan te haken. Dit team behaalde knap de tweede plaats.  De derde plek was weggelegd voor Amsterdam ’78. Niet onvermeld mag het debuut van de jonge Kevin Ahlers blijven. Deze speler uit de eerste klasse afdeling, mocht invallen in landelijk B en wist daar verrassend genoeg zijn wedstrijden te winnen.

In de landelijk C-klasse waren de meeste deelnemers. Hilversum 5 speelde in een sterke poule, die ze winnend wisten af te ronden. Hilversum 6, eigenlijk een eerste klasse-team, deed het verrassend goed. Het team won de wedstrijd tegen Quick ’72 en verloor krap aan van Bijmaat. Vooral de debuterende Vincent Hoogland liet geweldig spel zien. Israel Bartelink Groeneveld was nog wat zoekend naar zijn vorm, maar wist toch 3 wedstrijden te winnen. Verdediger Bjarne Olofsen is moeilijk te verslaan en verloor alleen van Noah Colmsee. In de finale viel de uiteindelijke ontknoping pas in het afsluitende dubbel, Waar de ongeslagen Mike van der Hoek en Yann Beek te sterk waren voor Bijmaat, waarmee zij de eerste plaats behaalden.

De dag werd opgeluisterd door een loterij, gesponsord door de Batshop in het tafeltenniscentrum. Naast rubbers, kortingsbonnen en andere tafeltennisattributen was er een heuse tafeltennistafel te winnen. Weliswaar van karton, maar daardoor wel makkelijk mee naar huis te nemen. Daarnaast kregen alle deelnemende verenigingen een mooie herinneringsvaan mee.

Het toernooi was vooral mogelijk door de vele vrijwilligers, die een steentje bijdroegen aan het soepel verlopen van de dag.