Hilversum-teams boeken goede resultaten

Na de teleurstellende start van het seizoen boekten de landelijke herenteams in de tweede ronde betere resultaten. Team 2, 3 en 4 wonnen hun uitwedstrijd. Team 5 leed een zware nederlaag.

Heren tweede divisie, poule B: SVE 1 – Hilversum 2  1-9

Vincent del Priore 3, Wouter van der Mark 3, Wilfred Schipper 3

Na de 6-4 nederlaag in de openingswedstrijd tegen Smash Monster was Hilversum er op gebrand tegen SVE een goede uitslag neer te zetten. En dat lukte. SVE was de competitie gestart met een overwinning op het verzwakte Pecos 2, maar Hilversum 2, dat was andere koek. Bovendien speelde  SVE in dit duel zonder Rogier Kessel en Jacintha de Hoop, die tegen Pecos samen goed waren voor 5 winstpartijen. Voor hen in de plaats speelden Jan Mulder en jawel, Wai  Jor Woe, de piloot die uitvloog naar Scandinavië en weer terug is bij zijn oude club. Woe kon tegen Hilversum geen potten breken. Hij bleef op nul. Vincent del Priore scoorde bij zijn debuut voor Hilversum direct een hattrick en ook Wouter van der Mark bleef ongeslagen tegen Mulder, Woe en jeugdspeler Arthur Boerman. Hilversum verloor alleen het dubbelspel en nestelde zich dank zij deze ruime overwinning op de 2e plaats.

Heren tweede divisie, poule A: Rega 1 – Hilversum 3 4-6

Frank van der Wurff 2, Hans den Blanken2, Max Koopman 1

In een spannende wedstrijd hebben de heren van het derde de eerste overwinning van het seizoen gepakt. Dat ging echter niet zonder slag of stoot. Vooral de uitstekend spelende Ian de Graaf maakte het ons lastig. Alleen youngster Max wist hem een game af te snoepen. Knap om te zien hoe Ian  de Graaf zich heeft ontwikkeld tot goede 2e divisie-speler.
Maar goed, onze mannen hadden aanvankelijk wat moeite met de trage speelomstandigheden en de sky-radio-muziek die vanuit de kantine lamlendigheid de zaal leek in te sturen…
Hans begon tegen Gerwin Jansen en had veel last van diens drukkende backhand. Er kwamen 5 games en veel omlopen aan te pas maar Hans wist nipt te winnen.
Omdat Frank daarna weinig te vertellen had tegen Ian de Graaf en Max net aan (in vijven) van Robin Luijer verloor, kwam Hilversum met 2-1 achter.
Ja, en toen Max en Frank in het dubbel al snel tegen een 2-0 achterstand aankeken, leek het even een moeilijk middagje Nijkerk te gaan worden.
Maar zie, de jongelingen van team 3 rechtten de rug, leverden strijd en pakten wonderwel de resterende games. Het luidde net op tijd de ommekeer in de wedstrijd in.
Hans had nooit kans tegen Ian, maar Max speelde erg degelijk in zijn partij tegen Gerwin Jansen. Rustig de kansen afwachtend speelde Max vooral goed op de beslissende punten.
De eerder genoemde lamlendigheid had vooral vat op Frank deze middag. Robin profiteerde en nam snel de leiding met 11-9 en 11-3.  Game 3 leek ook naar de Nijkerker te gaan, maar onze kopman werd op tijd wakker, 11-13 pfff…  Met net even wat dieper zitten en net even wat meer venijn in de slagen pakte Frank uiteindelijk verdiend de overwinning.
Die 3-4 voorsprong werd uiteindelijk uitgebouwd naar een 4-6 overwinning.
Hans had daarbij niet te klagen over geluk in het potje tegen Robin. Laatstgenoemde had er z’n handen vol aan en één van zijn enthousiaste zoontjes noopte hem ook nog eens tot het nemen van een time-out. Het mocht niet baten, net als de inhaalrace aan het einde van game 4.
Het punt ging naar Hilversum en daar wist Frank er in de slotpartij nog 1 aan toe te voegen door gedecideerd af te rekenen met Gerwin Jansen. ‘Heerlijke zaal dit’ , verzuchtte hij.
Het bier en de vette happen smaakten na afloop goed, gezelligheid troef.
We zijn nog wel erg benieuwd naar de uitslag van de vooraf beladen wedstrijd van Flip tegen Muus aankomende donderdag. Enorme lokale weddenschappen zijn er op afgesloten in elk geval.
Ons wacht volgende week de zware thuiswedstrijd tegen US. Support erg nodig dus, komt allen!

Heren derde divisie, poule B: GTTC Groningen 2 – Hilversum 4  4-6

Raymond van Putten 2, Danny Mol 2, René van der Velde 1

Danny Mol mocht beginnen tegen  Meints, en verloor in 5 games. Rene van der Velde kreeg de eerste 2 games geen vat op het spel van Van der Werf, maar pakte toch nipt de overwinning met 10-12 in de 5de game. Het vierde had deze dag meerdere engeltjes op hun schouders meegebracht want ook Raymond wist uit een zeer moeizame wedstrijd een punt te pakken (1-2). De daarop volgende drie wedstrijden gingen ook naar Hilversum (1-5). Van der Werf won gemakkelijk van Rene. De wedstrijden daarna waren alle trillers. Van Putten verloor in vijven van Lammerts, en Danny had al het geluk van de wereld tegen Meints. Uitslag 4-6

Heren derde divisie, poule A: GTTC Groningen – Hilversum 5 9-1

Pieter Salentijn1, Robert van der Horst 0, Tjarko Bosma 0

We wisten dat het een moeilijke pot zou worden, dit  door versterkte degradatie veroordeelde  team wil vlug weer terug naar de 2e divisie. Pieter Salentijn mocht tegen Hugo Beute en won de enige pot voor Hilversum 5. Tjarko, Robert en Pieter probeerden nog van alles tegen Bosveld en Hendriks, maar konden geen vuist maken. Ze waren  gewoonweg te sterk.  Hulde voor het mooie spel en de slagenwisselingen, misschien wat voorbarig maar we wensen GTTC al heel veel succes in de 2de divisie volgend jaar. Na de wedstrijd was het nog erg gezellig bij GTTC ,het aangeboden  eten was prima, net als de sfeer en de drankjes. Na vertrek nog een lekker stukje gereden, waarna de meeste van ons tussen 2.30 en 3.00 hun kussen vonden.