Hilversum pakt vier podiumplekken bij A-ranglijsttoernooi in Den Haag

Tijdens het A-jeugdranglijsttoernooi in Den Haag op 17 maart eindigden spelers van TTV Hilversum in 3 van de 4 leeftijdsklassen op het erepodium. Met één eerste plaats en drie tweede plaatsen was Hilversum het meest succesvol van alle deelnemende verenigingen.

Het scheelde een haartje of Hilversum had zelfs vijf podiumplekken veroverd. Thomas Groot Nibbelink was twee punten verwijderd van een stunt in de Jongens O17, maar gaf in de strijd om de 3e plaats een 2-0 en 9-5 voorsprong uit handen tegen Mike van der Hoek (Tempo Team) en eindigde daardoor als 4e.  Wat evengoed een knappe prestatie was voor de veel lager geplaatste Almeerder. In de strijd om plek 1 t/m 12 versloeg hij achtereenvolgens Razvan Friptu (Avanti) met 3-0 en Niek Esselink met 3-1. Laatstgenoemde sloeg uit woede na het verlies tegen Thomas zijn batje aan gort op de speelvloer, nadat hij deze eerst hard tegen de tafel hard aangeslagen. Het wangedrag werd vreemd genoeg niet bestraft door de toernooileiding. Ook in de halve finale tegen de latere winnaar Sam Groenewoud was Thomas uitstekend op dreef.  Uiteindelijk trok Sam met 11-7 in de 5e game aan het langste eind. Het was een hard gelag voor de 16-jarige Thomas dat hij in het zicht van de haven strandde in de strijd om een plek op het erepodium. Over het hele toernooi genomen speelde hij op de toppen van zijn kunnen met een fraaie 4e plek als resultaat.

Teun Salentijn, Hilversums hoop in bange dagen, veroverde eveneens een plek op het erepodium, al was het niet de hoogste trede. Na in de halve finale van de O19 te hebben afgerekend met Artem Zeziulin, stond hij voor de zware taak om de als eerste geplaatste Brent Ronde te verslaan. Teun vocht zich, na de 1e game te hebben verloren, terug in de 2e, verloor de 3e nipt met 12-10, waarna Brent met 11-6 de eindzege veilig stelde.

Kevin Ahlers wist zijn favorietenrol waar te maken in de klasse O15, al had het niet veel gescheeld of hij was uitgeschakeld door zijn clubgenoot Madhav Anoop. Het onderonsje tussen beide Hilversum-spelers werd met 11-9 in de 5e game gewonnen door Kevin. In de halve finale volgde een overtuigende 3-0 zege op Yunah Ritzerveld (Avanti), waarna Kevin in de eindstrijd met 3-2 van Riku Takeshita (United TOGB) wist te winnen. Hij dus als enige Hilversum-speler op de hoogste trede.

De jongste Hilversum-deelnemer Illion Zwart weet inmiddels ook wat prijzen winnen is. Maar bij een A-toernooi was hij niet eerder op het erepodium beland. Dat gebeurde nu wel. In de combinatieklasse O13/O11 wist de 12-jarige Illion met sterk aanvalsspel door te dringen tot de finale. Daarin moest hij zijn meerdere erkennen in Jari van Gameren van Red Stars.

Bij de meisjes O15 deed de piepjonge Marlieke de Gier, speelster van het eerste damesteam van Hilversum van zich spreken. Marlieke, bij dit toernooi uitkomend voor Shot, belandde bij de meisjes O15 eveneens op het erepodium. Ze plaatste zich moeiteloos voor de finale, maar Sofja Chapochnikov bleek in de eindstrijd net iets sterker dan Marlieke.

Alle prijswinnaars gingen traditiegetrouw na afloop samen op de foto.