Hilversum met vijf landelijke teams van start in de jeugdcompetitie

Op zaterdag 18 september gaat de najaarscompetitie weer van start. Na twee competities die vanwege de coronamaatregelen voortijdig moesten worden beëindigd, kan er nu hopelijk weer een volledig programma worden afgewerkt. Het goede nieuws is dat onze vereniging alle vijf aanvragen voor landelijke klassen gehonoreerd zag. Dat betekent dat team 1 en 2 in de hoogste klasse van start gaan, team 3 en 4 uitkomen in de Landelijk B-klasse en team 5 in de Landelijk C-klasse. De plaatsing van team 4 in Landelijk B was een vurige wens van River Briet (zie foto), die dan ook zeer gemotiveerd aan de competitie begint. De teams 6 t/m 11 komen uit in de afdelingscompetitie van de regio Midden.

Het slechte nieuws is dat het aantal teams dat aan de tafeltenniscompetitie deelneemt, zowel landelijk als in de Afdeling Midden opnieuw is gedaald. In de Afdeling Midden is het aantal teams dat aan de competitie deelneemt zelfs met een kwart gedaald ten opzichte van vorig jaar. Er hebben zich slechts iets meer dan 60 teams aangemeld, een dieptepunt in de historie. Onze vereniging heeft wat dat aangaat de schade binnen de perken weten te houden.

De teamindeling bij de jeugd ziet er als volgt uit:

Team 1 Land A
Anouk van den Boom (A)