Hilversum met Nathan van der Lee eredivisiewaardig

TTV Hilversum is erin geslaagd voor volgend seizoen het huidige eerste team niet alleen te behouden, maar ook te versterken. Met de komst van Nathan van der Lee kan Hilversum komend seizoen een eredivisiewaardig team op de been brengen.

De 22-jarige Groninger, die momenteel nog uitkomt voor Enjoy & Deploy Taverzo, vormt samen met Merijn de Bruin, Tycho Dekkers en Frank Rengenhart volgend seizoen het eerste herenteam. Huidig eerste teamlid Arnoud Meijer zal een stapje terugdoen en team 2 gaan versterken,  dat momenteel uitkomt in de tweede divisie.

Overigens staat nog niet vast dat Hilversum er dit seizoen in zal slagen voor het eerst in haar bestaan de stap naar de eredivisie te zetten. Weliswaar staat Hilversum aan kop in de eerste divisie, maar het team van coach René Hijne is nog in felle strijd gewikkeld met Avanti om de titel in de eerste divisie. Mocht Hilversum geen kampioen worden, dan zal Nathan van der Lee toch de overstap naar Hilversum maken.

Scheidend voorzitter André Louwen van Hilversum is verheugd. ,,We zijn de grootste vereniging van Nederland en hebben een prachtige tafeltennisaccommodatie. De club heeft dan ook de amibitie om topsport te bedrijven. Maar we investeren tegelijkertijd in de jeugd en in de breedtesport. Onze financiële middelen voor topsport zijn niet grenzeloos, zeker we nu al twee jaar geen hoofdsponsor meer hebben. Die grenzen hebben wij ook aangegeven aan de spelers. Voor onze vereniging zou het een mijlpaal zijn als we de eredivisie weten te bereiken.”

Nathan van der Lee