Hilversum-lid Jan Schoeber overleden

Deze week bereikte ons het droevige nieuws dat Jan Schoeber zaterdag 20 juni op 69-jarige leeftijd is overleden. Jan Schoeber heeft jarenlang voor TTV Hilversum in diverse teams gespeeld en speelde de laatste jaren met Hans van Lieshoud, Kurt Landwier, Anita Ros en Lars van der Meulen.

,,Door de enorme vechtlust van Jan zijn wij als team vaak in de 5e klasse terecht gekomen”, weet Van Lieshoud. ,,Zo speelden wij ook de laatste competitie voordat corona toesloeg met Jan in de 5e klasse. Jan was altijd optimistisch en liet menig tegenstander met zijn unieke spel in verbijstering achter. Hij wist onmogelijke ballen terug te brengen en gaf ook zijn speciale effect aan de teruggebrachte bal mee. Zijn laatste ratingstand in de competitie was 858, wat op zich een zeer mooi resultaat is als je bedenkt dat Jan al eerder worstelde met zijn gezondheid.”

,,Na afloop van de wedstrijd vond Jan het altijd gezellig om nog even een 0% biertje te drinken. Als team zullen we Jan erg missen, niet alleen vanwege zijn spel maar ook vanwege zijn altijd vrolijke persoonlijkheid en interesse in de ander.”

Jan Schoeber was tevens vader van Wouter Schoeber en de opa van Bente en Yann Beek die allen voor TTV Hilversum spelen of hebben gespeeld.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte toe in de komende periode.