Hilversum-lid Cees Poortenaar overleden (update)

Hilversum-lid Cees Poortenaar is afgelopen weekend op 66-jarige leeftijd overleden. Hij kwam tot vorig jaar in competitieverband uit voor Hilversum.

Poortenaar begon zijn carrière in de jaren zeventig bij HOC, dat later Jaski ging heten en na de fusie met Quick’32 in 1975 Jaski-Quick. Hij kwam 8,5 jaar lang uit in de landelijke competitie. Met zijn stugge, verdedigende spel was hij een geduchte tegenstander voor menig landelijk speler.

Volgens André Louwen speelde Cees Poortenaar ook een cruciale rol in het ontstaan van de roemruchte vereniging Poker Face, die zich in 1981 afscheidde van Quick’32. Hij behoorde tot de prominente leden van het illustere gezelschap. De Loosdrechter was achter de tafel niet vies van een provocatie of opstootje om de tegenstander uit het spel te halen en kon daar zelf vaak smakelijk om lachen. Tegenstanders waren vaak minder in hun nopjes.

Toen Poker Face vijftien jaar na de oprichting ophield te bestaan, sloot Cees Poortenaar zich weer aan bij Quick, dat later met Victoria fuseerde en TTV Hilversum ging heten. De laatste jaren ging Poortenaars conditie hard achteruit. Hij zag zich genoodzaakt met tafeltennis te stoppen. Hij bleef wel vaste bezoeker van de clubavonden en was vooral aan de kaarttafel te vinden. Hilversum verliest een kleurrijk lid, dat de gouden jaren van het Gooise tafeltennis intensief heeft beleefd. Poortenaar is het vijfde Hilversum-lid dat dit jaar is overleden. Eerder nam de club afscheid van Harmen Huidekoper, Kees van der Haak, Wim Hom en Martin Westerbeek. De afscheidsdienst voor Cees Poortenaar is op maandag 7 december om 14.30 uur bij Afscheidscentrum Van Vuure, Melkpad 23, Hilversum. De crematie vindt aansluitend in stilte plaats.

Cees Poortenaar (1)Cees Poortenaar (2)