Hilversum-lid Bert Daselaar (71) overleden (update)

Het bestuur van TTV Hilversum heeft met droevenis kennis genomen van het overlijden van clublid Bert Daselaar. Hij overleed deze week op 71-jarige leeftijd na een slopende ziekte.

Bert werkte bij drukkerij Onkenhout op de Hoge Larenseweg en begon zijn tafeltenniscarrière bij JSV. Deze jeugdclub speelde in een gebouw achter de St. Vituskerk. JSV fuseerde met HOC en trok een sponsor aan: Jaski. Toen Jaski en Quick’32 fuseerden, bleef Bert als tafeltennisser actief. Gevreesd om zijn keiharde backhand-tik, zegt z’n vroegere teamgenoot Paul Lugtenburg. Bert, Paul en Arnold van Dongen vormden tientallen jaren een vast team bij Quick’32 in het Schildpadhuis, later bij de fusievereniging TTV Hilversum. Bert, die ook (zaal)voetbalde, was een graag geziene figuur binnen de vereniging vanwege zijn positieve uitstraling. Altijd bereid om te helpen als de club hem nodig had. In al zijn bescheidenheid acteerde hij het liefst op de achtergrond.

Het leven bracht Bert niet alleen voorspoed. Lange tijd was hij mantelzorger voor zijn vrouw, die een chronische ziekte had en frequent een nierdialyse moest ondergaan. Ook stond hij een nier af aan zijn zoon, die aan dezelfde ziekte leed. Nadat zijn vrouw enkele jaren geleden overleed, kreeg Bert zelf ook met gezondheidsklachten te maken. Tafeltennis en zijn sociale contacten binnen de vereniging bleven voor hem een belangrijke uitlaatklep tijdens zijn ziekte. Al zat het spelen in wedstrijdverband er niet meer in, Bert hield zijn positieve kijk op het leven vast. Totdat bleek dat het leven hem niet langer vast kon houden.

De afscheidsbijeenkomst, voorafgaand aan de crematie, vindt plaats op dinsdag 22 november om 12:30 uur in de aula van crematorium Laren, Weg over Anna’s Hoeve 1 te Laren (NH)

Bert laat twee kinderen na, Angelien en Rob. Het bestuur wenst familie, kennissen en vrienden van Bert veel sterkte bij het verwerken van het verlies.

Bert genoot van het clubleven. Foto’s: Frans Wieringa