Hilversum laat kansen liggen in Zoetermeer

Het eerste herenteam van Hilversum staat weer met beide benen op de grond. Na een 5-1 overwinning en 3-3 gelijkspel verloor Hilversum zondag in Zoetermeer met 6-0 van landskampioen Enjoy&Deploy / Taverzo. Hilversum staat nu vijfde.

Bijgaand het verslag van Erwin Lamme uit de Gooi- en Eemlander:

Zowel Hilversum als Taverzo liet gisteren een sterke speler thuis. Bij Hilversum ontbrak opnieuw Frank Rengenhart. Taverzo deed het zonder Jan Zibrat. De openingspartij was snel bekeken, toen borna Kovac met 3-0 won van Tycho Dekkers. De tweede partij was aanzienlijk closer. Nathan van der Lee kreeg zelfs een matchpoint, maar verloor uiteindelijk in vijf games van Martin Brinkhoff. Ook in de derde game benutte Hilversum een matchpoint niet toen Merijn de Bruin in de beslissende game vijfde game verloor van Rajko Gommers. Bij deze 3-0 stand bood Nathan van der Lee ook in de vierde partij veel tegenstand, maar de zeer vaste Kovac was in vier games te sterk. Tycho Dekkers verloor vervolgens ook zijn tweede partij met 3-0 van Gommers. En de laatste hoop op een puntje ging verloren toen Merijn de Bruin in vier close games verloor van veteraan Martin Brinkhoff. Het gevolg is dat de stand in de eredivisie wat realistischer wordt. Hilversum staat nu vijfde.