Hilversum-jeugd succesvol bij ranglijsttoernooien in Tilburg

Het is in 40 jaar tijd nog nooit voorgekomen, maar twee jeugdspelers van Hilversum kregen het dit weekend voor elkaar. Madhav Anoop en Michiel Cnossen speelden zaterdag in Tilburg de finale in de C-klasse O13 tegen elkaar. Omdat ze resp. 1e en 2e werden, mochten ze een dag later opnieuw in actie komen, dit keer in de B-klasse. Opnieuw gingen beide Hilversum-spelers er in deze hogere klasse met de prijzen vandoor. Een bijzondere prestatie. Beide keren was de 12-jarige Madhav, die pas kort bij Hilversum speelt maar in India met tafeltennis begon, de sterkste.

Ook bij de oudere jeugd waren er successen. Jeugdtalent Teun Salentijn, behorend tot de top van Nederland, won de A-klasse O17 door zijn voornaamste concurrent Mats Waersegers te verslaan. Teamgenoot Daan Bakker won in de finale van de B-klasse O19 van Jurre de Bree. Alle Hilversum-prijswinnaars gingen na afloop op de foto.

Het begon afgelopen zaterdag met het toernooi voor spelers met een D licentie. Madhav Anoop en Michiel Cnossen speelden in dezelfde leeftijdscategorie. Beiden wisten met overmacht hun de poule fase te winnen. Maar goed ook, want door allebei eerste te worden kwam er één in de bovenste en één in de onderste helft van het schema. De halve finale wisten beide talenten ook te winnen, waarna een bloedstollende finale van hoog niveau gespeeld werd, die uiteindelijk in de vijfde game door Madhav gewonnen werd. Door de eerste twee plekken kregen ze een B licentie, waardoor ze meteen op zondag mochten meedoen. In een poule van 9 spelers kwam Michiel wat moeizaam op gang, na drie wedstrijden had hij al twee verliespartijen. Daarna wist hij al zijn wedstrijden te winnen. Madhav was veel te sterk voor het deelnemersveld en verloor slechts 2 games en veroverde met zijn overwinning een A licentie. Hij is inmiddels 23 wedstrijden op rij ongeslagen.

Daan Bakker, inmiddels een vaste waarde bij het tweede seniorenteam, wist dit keer zonder foutjes het toernooi onder 19 bij de B licenties te winnen, waardoor hij zijn A licentie haalde. Teun Salentijn behaalde, na in de voorronde een onnodige verliespartij op te lopen, vrij eenvoudig zijn eerste A toernooi-overwinning door eerst de nummer één geplaatst Chris Verwoert kansloos te verslaan en in de finale Mats Waersegers.

Aan het ranglijsttoernooi in Tilburg deden zaterdag 225 spelers mee in 10 verschillende onderdelen. Zondag waren er 197 inschrijvingen, verdeeld over 17 klassen.

Madhav (voorgrond) en Michiel, twee keer tegen elkaar in de finale.