Hilversum-jeugd in de prijzen bij eerste Mini- en Midi-meerkampen

Het enthousiasme spatte er vanaf bij de eerste Mini- en Midimeerkampen van dit seizoen, die gisteren gehouden werden in het Hilversumse Tafeltenniscentrum. Een zaal gevuld meer dan 100 jeugdige spelertjes, clubbegeleiders en ouders. Het experiment van de NTTB Afdeling Midden om aan de bestaande Minimeerkampen – bedoeld voor jonge kinderen met weinig of geen wedstrijdervaring – de Midimeerkampen toe te voegen, was zonder meer geslaagd. Bij de laatste categorie gaat het om jeugd die al wat meer gevorderd is, maar nog niet het niveau heeft om aan landelijke ranglijsttoernooien deel te nemen.

Er werd op 12 tafels met veel inzet en enthousiasme gestreden om de prijzen. De deelnemers waren verdeeld over poules van 6 of 7 spelers, waarbij de nummer 1 en 2 een trofee kregen uitgereikt. Vanaf 10 uur kwamen alle spelers in actie en rond half vier konden de prijzen worden uitgereikt. Maar liefst 7 jeugdleden van Hilversum gingen met een prijs naar huis. Bij de Midi’s werden Michiel Cnossen, Ruben Houtsma, Mika van Henten eerste in hun poule en Mart Harbers en Robin Verweij ging er met de tweede prijs vandoor. Bij de Mini’s maakten de 10-jarige Illion Zwart en de 9-jarige Teun Reeskamp indruk bij hun allereerste toernooi. Illion, pas enkele weken lid, werd ongeslagen eerste in zijn poule, terwijl Teun heel knap de tweede prijs veroverde.

Op 18 december is er weer een Mini- en Midimeerkampen, dit keer op een andere locatie.