Hilversum weer genomineerd voor verkiezing grootste tafeltennisvereniging

Is TTV Hilversum voor de derde achtereenvolgende keer de grootste tafeltennisvereniging van Nederland? Of heeft Taverzo uit Zoetermeer ons ingehaald? Op het komende verenigingscongres in Zwolle (zaterdag 2 maart) maakt de NTTB de winnaar bekend. In totaal 10 verenigingen, waaronder dus Hilversum, zijn genomineerd. In 2010 en 2011 was TTV Hilversum de enige tafeltennisvereniging in Nederland met meer dan 300 leden. Om die reden werd onze vereniging door de NTTB tot winnaar uitgeroepen. Hilversum heeft momenteel 307 leden: jeugd, senioren, recreanten en overdaggroepen.

Op het aankomende NTTB verenigingscongres maakt de NTTB ook de winnaar bekend van de ledengroeiwedstrijd 2012. Elk jaar doen verenigingen hun best te groeien. Ongeveer een derde van de NTTB verenigingen lukt dat elk jaar weer, een derde blijft stabiel en een derde lijdt ledenverlies. De 10 verenigingen met de grootste groei in 2012:
Hutaf (Huissen, Gelre), VVV (Leidschendam, West), Salamanders (Wateringen, West), Bijmaat (Huizen, Midden), Hoogland (Amersfoort, Midden), ODT (Roosendaal, ZuidWest), Maarssen (Maarssen, Midden), Taverzo (Zoetermeer, West), Odion (Gaanderen, Gelre), Tjuchem (Slochteren, Noord).
De winnaar (die vereniging die percentueel het meeste gegroeid is) krijgt een iPONG tafel. De overige 9 verenigingen krijgen een wervingsposter aangeboden.

Wie heeft de grootste jeugdopleiding van Nederland, is dat nog steeds FVT? En wie heeft de meeste paratafeltennissers in haar geledingen? Ook daar komt tijdens het verenigingscongres duidelijkheid over.