Hilversum gaat strijden om landskampioenschap

Het vlaggenschip bij de heren pakte onder het toeziend ook van een kleine 50 toeschouwers een prima 4-2 overwinning op DTK en plaatste zich daarmee voor de Eredivisie A, waaruit de uiteindelijke kampioen van Nederland gaat komen. Hilversum had wel het geluk dat DTK de ongeslagen kopman Michel de Boer had thuisgelaten!

Merijn 005

Heren eredivisie: Hilversum  1 – DTK 1:                                                                4 – 2

Merijn de Bruin 2, Nathan van der Lee 1 en Gamal de Groot 1

Nathan van der Lee – Wai Lung Chung: 11-9, 5-11, 14-12, 11-5        3-1                       1-0

Zoals gebruikelijk opende Nathan de wedstrijd en mocht in dit geval aantreden tegen  Wai Lung Chung. Een gespannen maar prima openingsgame werd gevolgd door een uitstekende game van Wai Lung. De belangrijkste game bleek de derde game te zijn. Nathan nam een 6-2 voorsprong kwam vervolgens met 6-8 achter en zag Wai Lung vervolgens met 9-10 langszij komen om vervolgens de game uiteindelijk met 14-12 na een time out te winnen. In vierde en beslissende game zette Nathan goed door en was Wai Lung gebroken. Hilversum stond hiermee op een 1-0  voorsprong.

Merijn de Bruin – Bas Hergelink: 11-9, 8-11, 11-6, 5-11, 11-6        3-2                        1-0

De wedstrijd tussen Merijn en Bas werd een tactisch schaakspel.  Waarbij vooral de plaatsing van Merijn het uiteindelijke verschil maakte. Bas speelde een prima wedstrijd en met name zijn backhand was vooral scorend. Merijn opende met game winst en bleef de gehele wedstrijd aan de positieve kant van de score staan. De vijfde en beslissende game wist Merijn uiteindelijk nog vrij ruim met 11-6 te winnen. Een belangrijke 2-0 voorsprong was daar. Met name omdat er op eigen kracht 4 punten nodig waren om zich te plaatsen voor het kampioensbal.

Gamal de Groot – Peter Verweij: 8-11, 5-11, 7-11                               0-3                        0-1

Gamal speelt de laatste weken een stuk minder dan het spel waarmee hij het seizoen opende. Dat tegenstander Peter een onorthodox spel heeft dat is duidelijk. Maar dat het effectief is als je hem de kans geeft is overduidelijk. Om een lang verhaal kort te maken: Gamal kon niet voldoende druk zetten en Peter profiteerde daar optimaal van middels een maximale 0-3 winst. En de anslusshtreffer voor DTK was daar.

Nathan van der Lee – Wai Lung Chung: 11-9, 7-11, 7-11, 8-11          1-3                        0-1

Na de pauze mocht Nathan proberen om ongeslagen te blijven. Dit ging tegen Wai Lung tot aan de eerste game goed na een 11-9 winst. Hierna speelde Wai Lung met agressief spel sterk en constant en kon Nathan te weinig druk zetten om een sta in de weg te zijn voor Wai Lung. Met 3x gamewinst op rij beloonde Wai Lung zijn goede spel met een winstpartij en hij zette daarmee de wedstrijd weer op gelijke hoogte

Gamal de Groot – Bas Hergelink: 11-7, 11-7, 8-11, 11-7                       3-1                        1-0

De toeschouwers vreesde – gezien het spel van Gamal in zijn eerste wedstrijd – dat Hilversum wel eens op een achterstand kon gaan komen. Juist ook omdat Bas een prima openingswedstrijd kende. En gelukkig werd het tegendeel door Gamal bewezen.  De frustratie van Gamal uit zijn eerste wedstrijd werd tegen Bas op een positieve manier weggespeeld.  Gedreven en geconcentreerd speelde Gamal een puike wedstrijd. Alleen zijn derde game ging onnodig verloren. Hij zette hiermee Hilversum weer op een 3-2 voorsprong en er was nog 1 puntje nodig voor Hilversum.

Merijn de Bruin – Peter Verweij: 11-7, 9-11, 11-5 en 11-9                  3-1                         1-0

Tijdens de laatste wedstrijd van Hilversum waren de twitteraars drukdoende om erachter te komen was de tussenstanden in de andere zalen waren. Smash-Scylla stond 2-3 en Pecos – Tempo Team stond 2-3 waarmee Hilversum zich al had weten te plaatsen voor het hoogst haalbare: de Eredivisie A.  De wedstrijd zelf moest gaan uitmaken welke speler de enige ongeslagen speler van de avond zou gaan worden. Merijn slaagde daar met verve in. Alleen de tweede game ging verloren.

Een mooie uitslag, waarbij Merijn zich na de ongeslagen status van vandaag kopman mag noemen.