Hilversum feliciteert Pecos

Tony Nader maakt het verschil in het algemeen kampioenschap 1e divisie.

Kampioenschap eerste Divisie: Pecos  1 – Hilversum 1 :                     5 – 3

Merijn de Bruin 0, Tycho Dekkers 1, Frank Rengenhart 1 en het gewonnen dubbelspel.

De openingspartij werd zoals gewoonlijk gespeeld door kopman Merijn de Bruin. Tegenstander was de derde man van Pecos:  Anthony Nader. De eerste game kwam op gang en ondanks dat het een foutenfestival was (bijna iedere eerste opening kwam voor rekening van de tegenstander) kwam Merijn als verwacht met 9 – 5 voor. Geen enkel vuiltje aan de lucht ging er door het bijna vijftigtallig publiek van Hilversum heen! Het werd echter een 10-9 voorsprong en vrouwe Fortuna was aan Pecos zijde, met een mazzel bal kwam Tony op gelijke hoogte. opvolgend kwamen er nog 2 gamepunten voor Merijn die echter niet verzilverd konden worden. Dan maar in 4 games werd gedacht… enfin een lang verhaal kort: Merijn verloor met 3-0 en een onverwachte tussenstand was daar 1-0.

Hierna volgde de ingecalculeerde verliespartij van Tycho ten Tan. Althans zo was de verwachting vooraf. De werkelijkheid was totaal anders. Tycho nam brutaal een 7-6 voorsprong in de eerste game en Tycho had tegelijk een lichte overwicht in de game, toen Tan het eerste “lucky point” tot zich nam. Geen man overboord totdat Tan wederom op 10-10 op de service van Tycho wederom een geluksbal produceerde. Op eigen service maakte Tan de eerste game af en tegen de verhouding in. Dat Tan Mijns inziens de beste eerste divisie speler is van Nederland deed niets af aan het feit dat Tycho een topwedstrijd bleef spelen helaas stokte het tweemaal op 10-8 waardoor Pecos met 2-0 voorkwam.

Daar waar Frank vorige week verstek liet gaan, was het uur van de waarheid aangebroken zowel voor Frank alsmede  voor Hilversum. Na een 7-3 achterstand voor Frank en dus een voorsprong voor René Waterreus was het een wake up call voor Frank! Net 1 punt te laat bleek, want René won de eerste game met 11-9. Opvolgend was het eindelijk genieten voor de in grote getale opgekomen Hilversum supporters, want Frank won de opvolgende twee games met 11-3 en 11-3. In de vierde game was er een 8-3 voorsprong voor Frank en er al een time out door René was aangevraagd…. op 9-5 een time out door Frank: eindresultaat een 10-12 overwinning voor Frank, 1-2.

De Dubbel moest wel een een overwinning voor het oud Nederlands kampioenschapsduo worden. Frank en Merijn speelden gebrand om te winnen en hieraan wisten ze met glans gestalte te geven, een keiharde 3-0 overwinning was daar en een 2-2 tussenstand en met name slechts een 7-6 tussenstand in games na een 6-0 achterstand. 2-2.

Dat de cruciale partijen nu zouden beginnen was duidelijk, niet hoe deze zouden eindigen….Ondanks een verwachte 3-1 voorsprong voor Hilversum werd met een een 2-2 tussenstand de schade beperkt,. Merijn mocht het goedmaken tegen Tan in de laatste partij voor de pauze, En het begon goed een lichte voorsprong van 6-4 voor Merijn bracht hoop. Helaas was de eindstand in de eerste game teleurstellend 11-7 voor Tan. Na een gewonnen 2e game met 11-5 leek alle hoop verloren. Tan ging in de derde game voor de mooie punten en niet voor de game winst: 9-11 voor Merijn. Hoop doet leven was  de algehele motto maar helaas – ondanks dat Merijn exact wist hoe hij Tan moest bespelen – verloor Merijn de vierde game met 6-11. Tussenstand; 3-2.

dat Merijn geen kopman van de dag zou worden moge duidelijk zijn, derhalve was het dan wel de verwachting dat Frank deze rol op zich zou nemen. Voortvarend begon Frank zijn wedstrijd tegen Tony Nader. Het werd een 5-5 tussenstand en op dat moment produceerde Tony  minder fouten dan Frank winners…. En geheel tegen de verwachting in wist Tony de eerste, maar ook de tweede en als klap op de vuurpijl de derde game ook te winnen: 4-2.

De beste man aan Hilversumse zijde  (in ieder geval qua resultaat) was Tycho Dekkers. Ondanks zijn eerdere nederlaag tegen Tan was er het vertrouwen dat hij in navolging van Frank zijn tegenstander René Waterreus zou weten te verschalken; Na een 2-1 achterstand in games wist Tycho op vechtlust de partij naar zich toe te trekken: 4-3.

Aan Frank de eer om zijn kopmanschap – ondanks zijn nederlaag tegen tegen Tony Nader toch gestalte te geven in zijn partij tegen Tan. Met 8-11 en 4-11 Leek Frank dit vertrouwen eer aan te doen.  Een verloren 11-6 game mocht nog baten, maar na 11-8 en 11-8 was het  niet Frank, maar Tan die The Man of the match werd.5-3.

Dat er hierna na nog 2x met 3-0 gewonnen diende te worden was voor de bühne. Merijn verloor een game en de nederlaag was daar.

Op 9 mei heeft Hilversum nog een laatste kans tegen de nummer 7 uit de ere-divisie om het ere-divisieschap veilig te stellen….