Hilversum dames laten twee punten liggen

Zoals verwacht verlieten de dames van Hilversum 1 Schiedam zaterdagavond met winst, maar met 4-2 viel de zege op Scyedam in de eredivisie te mager uit.

Marianna Rolikova 1, Sharon Janssen 2, Kim Hergelink 1

Het begon zo voortvarend, want om 5 uur stond Hilversum al met 3-0 voor. Marianna Rolikova startte in haar eerste competitiewedstrijd onwennig en nerveus, maar kon de partij tegen Charrel Schoonbrood na een eerste verloren game vrij gemakkelijk naar zich toe trekken. Sharon Janssen won vervolgens overtuigend van Sandra Meeuwsen en Kim Hergelink sleepte haar eerste overwinning binnen door een zege in 5 games op Patricia Smith. Na de pauze openbaarde zich een nadeel van de nieuwe coachingsregel waarbij tussen de rally’s aanwijzingen gegeven mogen worden. De tegenstander had geen coach, waardoor er op de toegestane momenten allerlei als komisch bedoelde opmerkingen vanaf de bank werden gemaakt richting de eigen speler, waarbij veel gelachen werd.  Achterliggende bedoeling was mede om de jonge tegenstanders uit het spel te halen. Dat lukte in elk geval niet in de eerste wedstrijd na de pauze, waarin Sharon zich volledig af kon sluiten en de hulpeloze Schoonbrood alle hoeken van de zaal liet zien. Marianna Rolikova speelde in haar partij tegen Smith slordig, passief en kwam duidelijk trainingsuren te kort. Na een snelle 2-0 achterstand in games wist zij zich nog wel op karakter terug te knokken in de wedstrijd, maar met 11-8 moest zij in de beslissende game de eer aan de tegenstander laten. Hiermee behaalde Scyedam het eerste punt in de competitie. Daar kwam nog een puntje bij, omdat Kim Hergelink zich in de laatste wedstrijd te gemakkelijk liet provoceren door de tegenstanders. In een bijzonder wisselvallige partij waarbij briljante ballen werden afgewisseld door knullige fouten, konden een 5-1 en 8-5 voorsprong in de vijfde game door Hergelink niet worden verzilverd. Met 11-9 zette Meeuwsen het 2e punt voor Scyedam op het scorebord.

Volgende week spelen de Hilversummers in eigen zaal tegen AnytimeFitness/Westa.