Hilversum Dames 1 kan stunt niet herhalen

Coach Lex Bruijn had in de thuiswedstrijd tegen Tempo-Team dezelfde drie dames opgesteld als in de wedstrijd in Amsterdam twee weken geleden. De Amsterdamsen kwamen met kopvrouw Priscilla Loesberg, Esther van der Linden en Lisanne van Wassenberg. De laatste verving Kelly Leideritz die vorige keer tegen Hilversum op de nul bleef staan.

De ontmoeting bleek opnieuw een enerverende die precies vijf uur in beslag nam en maar liefst 6 partijen telde over het maximaal aantal games. Passend in het beeld van de gehele competitie van de Hilversumse meiden was wel weer de constatering dat zij van die 6 vijf-gamers er maar twee naar zich toe konden trekken. Hoe anders had de uitslag kunnen zijn dan de 3-7 die aan het eind van de avond op het scorebord stond!

Bij de tegenstanders scoorde Van de Linden (ja, die met die lastige noppen) een knappe hattrick, al legden alle drie de Hilversumsen haar het vuur na aan de schenen. Dat was niet genoeg, want ze verloren allemaal in vijven. Allereerst Sanne Briefjes die zich met 11-6 gewonnen moest geven. Angelique van den Bosch maakte het nog spannender door op matchpoint een knappe spinbal te slaan die Van der Linden op onwaarschijnlijk miraculeuze wijze terugbracht en uiteindelijk met 12-10 zegevierde. Datzelfde kunststukje herhaalde ze tegen Neha Gupta die met 9-11 het onderspit moest delven.

Angelique van den Bosch bleef, mede door fysiek ongemak, deze avond helaas op nul staan al was zij dus tegen Van der Linden dichtbij een zege.
Neha Gupta speelde wat ongelukkig. Na een verloren 1e game tegen Loesberg had zij eigenlijk de volgende game ook moeten binnenslepen. Toen dat niet lukte (11-13) was het gedaan met het verzet. Tegen Van der Linden verloor zij, zoals al eerder gemeld, wat pechvol met 2 punten verschil in de vijfde. Daartegenover stond dat zij met 11-8 in de beslissende game de taaie Lisanne van Wassenberg wist te verschalken.

Na haar krappe nederlaag tegen Van der Linden rechtte Sanne Briefjes de rug en speelde zij twee puike wedstrijden en liet daarmee zien echt op de weg terug te zijn. In een hoogstaande partij tikte zij eerst in vier knappe games de sterke Loesberg van tafel, waarna zij in een partij over vijf games met wisselende kansen en fraaie rally’s uiteindelijk ook wist te winnen van Van Wassenberg.

Omdat ook het dubbel nipt verloren ging (12-10 in de vijfde game) bleven de Hilversumsen, ondanks fel verzet, met lege handen staan. Volgende week reizen coach en speelsters af naar Zoetermeer voor de wedstrijd tegen Taverzo.