Hilversum 2 zit niet stil tijdens de coronacrisis

Hilversum-2-Arnoud-Elwin-Mick

In de eerste divisie had het tweede team van Hilversum al een gat van 4 punten geslagen met de nummer twee, wanneer zij hoorden dat de competitie tot stilstand kwam. Het vooruitzicht was dat dit seizoen wellicht in het voorjaar uitgespeeld zou worden, maar in maart werd duidelijk dat dit niet meer zou gebeuren. Ondanks dat het uitzicht op promotie naar de eredivisie in één klap teniet werd gedaan, gingen de spelers niet bij de pakken neer zitten.

Mick de Vette zit inmiddels in zijn examenjaar van het VWO. Met hoge cijfers begint hij volgende week aan zijn examens en de verwachting is dat hij zijn diploma dan ook met gemak zal behalen. In de tussentijd is hij door blijven trainen en dit resulteerde in een uitnodiging voor de kwalificatie van de Europese Jeugdkampioenschappen die later deze zomer gespeeld zullen worden.

Voor Elwin Huiden waren de druiven helemaal zuur. Net nieuw in het team en na vier wedstrijden mocht hij al niet verder. Met zijn winstpercentage van 83% liet hij zien dat hij duidelijk de stap naar de eredivisie aan kan. Ook hij bleef op verschillende locaties in Nederland door trainen en zet zelfs zijn studie even ‘on hold’ waardoor er meer uren vrij komen om te kunnen trainen.

Ook Arnoud Meijer bleef door trainen tijdens deze tweede lockdown. Met verschillende eerste en eredivisiespelers traint hij regelmatig om zijn vorm te behouden. Gecombineerd met een uitgebalanceerd bewegings- en voedingsprogramma is hij al meer dan tien kilo kwijt geraakt en zal hij in september fitter dan ooit te voren aan de start verschijnen van de nieuwe competitie.

Dat er in de eigen zaal van TTV Hilversum niet getraind mag worden beschouwen de spelers allemaal als een gemis. “Natuurlijk zou het mooi zijn als ik weer meerdere keren per week bij Hilversum een balletje zou kunnen slaan. Tot die tijd moet ik het doen met de trainingen elders in het land. Met enig speurwerk is er altijd wel een locatie te vinden die nog wel zijn deuren geopend heeft.” Aldus een gemotiveerde Elwin. Ook Mick sluit zich hier bij aan. “Na al die jaren dat ik meerdere keren per week in de zaal van Hilversum stond, mis ik dat nu natuurlijk wel. Toch ben ik blij dat ik nog wel met wat aanpassingen door kan blijven trainen.”

Met het oog op volgend seizoen zijn de doelstellingen van dit ambitieuze team duidelijk. “We willen ook volgend seizoen met z’n drieën een gooi doen naar het kampioenschap in de eerste divisie. Het zou geweldig zijn dat we het publiek van Hilversum kunnen laten zien dat je met attractieve spelers die midden in de club staan ook de top van Nederland kunt behalen”, zo laat Arnoud weten.

Hilversum 2 hoopt zo snel mogelijk weer in de zaal van Hilversum de trainingen voort te kunnen zetten en de vele trouwe supporters te mogen begroeten.