Hilversum 2 kent moeizame voorbereiding op het nieuwe seizoen

Velen zien er reikhalzend naar uit. De eerste Super Saturday van het nieuwe seizoen. Het is alweer bijna jaar geleden dat alle landelijke teams thuis speelden. Komende zaterdag is het dan eindelijk zo ver. De komende dagen blikken we in een serie verhalen vooruit op het nieuwe seizoen. Vandaag HIlversum 2 in de eerste divisie.

Met nog een week te gaan tot de eerste competitiewedstrijd van het najaar 2021 is de voorbereiding weken geleden al begonnen voor de spelers van Hilversum 2. Van een vlekkeloze voorbereiding is allerminst sprake. Waar bijna alle andere teams minimaal 4 spelers op papier hebben (en in de eredivisie vaak 6 of 7), doet het tweede team het met slechts 3 spelers.

Arnoud Meijer speelde 2 weken geleden op de top 20 in Wageningen. Met winst op Nederlandse Kampioen Shuohan Men en een nipt verlies tegen internationale topper Pekka Pelz ging het in de 3e partij mis. Arnoud liep een zweepslag op in zijn rechter kuit en moest noodgedwongen het toernooi staken. Volgens de fysiotherapeut kon het herstel wel tot 6 weken duren, echter na een week op krukken te hebben gelopen ging het wandelen weer pijnloos. Vandaag zal Arnoud zijn eerste testtraining doen om te kijken wat er mogelijk is. Of Arnoud zaterdag aan de start verschijnt is allerminst zeker en mede afhankelijk van deze test.

Ook Elwin Huiden was de afgelopen 2 weken nog niet echt fit. Door een verkoudheid die lang aan hield, waren zijn voorbereidingstoernooien erg wisselvallig. Elwin speelde 2x een top 20 maar wist alleen tegen eredivisiespeler Simon Goessens tot winst te komen. Op het NK B ging het al beter met 2 uit 4 (winst op internationaal jeugdtalent Remi Chambet-Weil en poulewinnaar Edwin ten Hoope) en in het dubbel wist Elwin samen met Pim van Schaik de halve finale te bereiken. Wanneer hij weer helemaal fit is, kunnen er in de komende week nog wat uurtjes getraind worden.

Mick de Vette (zie uitgelichte foto) kende de minste aanloopproblemen voor het nieuwe seizoen. Tijdens de trainingen was de vorm al te zien en op de top 20 in Wageningen wist hij van A-spelers Jelle Bosman en Colin Rengers te winnen, die beide actief zijn in de eredivisie. Het is vooral te hopen dat Mick zijn goede vorm door kan trekken en het team op sleeptouw kan nemen in de eerste paar wedstrijden.

In een poule van 8 wordt er eerst tegen elke tegenstander 1 wedstrijd gespeeld. De top 4 speelt vervolgens nogmaals tegen elkaar, waarbij de uiteindelijke nummer 1 promoveert naar de eredivisie en de nummer 2 een beslissingswedstrijd mag spelen. Voorlopig is het doel van Hilversum 2 zich te plaatsen voor deze top 4. Hiervoor dient aanstaande zaterdag in eigen huis van Avanti gewonnen te worden, wat gezien de voorbereiding nog lang geen uitgemaakte zaak is. Nieuw dit seizoen is dat er slechts 7 partijen gespeeld worden, dus kom op tijd om deze clubiconen aan te moedigen!