Hilversum 2 boekte knappe zege op Red Stars

Het tweede herenteam heeft in Venray een prima resultaat behaald door zonder kopman Wouter van der Mark de plaatselijke favoriet Red Stars met 6-4 te kloppen. Ook het derde won, terwijl team 4 voor de derde keer op rij verloor.

Eerste divisie: Red Stars 1 – Hilversum 2 4-6

Wilfred Schipper 2, Frank van der Wurff 2, Vincent del Priore 1

Hilversum ging goed van start en kwam op een 2-0 voorsprong door overwinningen van Wilfred Schipper op Tom Thijssen en Vincent del Priore op Frank van der Vleuten. Dat Frank van der Wurff zijn meerdere moest erkennen in de uiterst degelijke Bert Bogaard, was geen verrassing. Hilversum won het dubbelspel, waarna Wilfred Schipper verzuimde de voorsprong verder uit te bouwen. Hij liet zich aftroeven door verdediger Frank van der Vleuten. Schipper herstelde zich op 3-5 door de Venrayse kopman Bogaard te verslaan, waardoor Hilversum verzekerd was van de overwinning. Frank van der Wurff leverde een belangrijke bijdrage aan de overwinning. Hij wist voor het eerst twee overwinningen binnen te slepen in de eerste divisie, een knap resultaat. In de laatste wedstrijd kwam Vincent del Priore tegen Tom Thijssen vastheid tekort om zijn tweede zege binnen te halen. Eindstand: 4-6. Hilversum staat nu derde in de eerste divisie met 15 punten uit 3 duels, achter Scylla 2 (21) en SKF (17).

Derde divisie: Shot’65 1 – Hilversum 3  3-7

Max Koopman 3, Wouter Schoeber 2, Caspar Veenboer (invaller) 1

Hilversum 3 wist na een moeizame start 7 punten mee te nemen uit Zwijndrecht. Voor het duel met Shot’65 werd een beroep gedaan op Max, Wouter en invaller Casper Veenboer.  Casper en Wouter speelden 22 jaar geleden voor het laatst in de 1e klasse van de jeugd met elkaar. Wouter beet het spits af tegen de kopman van Shot ’65. Ook al werkte hij hard, hij kwam geen moment in zijn spel. Nadat Max 2-0 achter kwam tegen Harmen van Rossum, leek het een lastige middag te worden. Max herstelde zich knap op karakter en trok de partij naar zich toe. Ook Casper kwam met 2-0 achter, maar verloor net aan in de 5e van Dennis Wieringa. De Hilversummers kwamen daarna beter in hun spel, Max en Wouter wonnen hun partijen. Casper verloor nog wel ongelukkig van Albert van Beek, maar tegen Harmen van Rossum won hij knap met 3-0. Volgende week staat de derby tegen Bijmaat op het programma in Huizen. Supporters zijn welkom!

Derde divisie: Emmen – Hilversum 4 6-4

Raymond van Putten 2  Rene van der Velde 1 Pieter Salentijn 1

Hilversum 4 had deze dag de zware taak om wat punten mee te nemen uit Emmen. Onze plek ver onderaan bevalt ons allerminst, en daar moest iets aan gedaan worden. De openingswedstrijd ging gelijk naar Raymond in een 5 setter tegen de goed spelende Pim van Schaik. Dat de wedstrijden tegen de ex-eredivisiespeler Peter Verweij verloren gingen, was niet echt verrassend te noemen. Alle Hilversummers kwamen te kort en konden slechts twee keer een gamepje pakken.

Ook het dubbel ging vrij gemakkelijk naar  Emmen. Gelukkig kon Pieter zijn eerste overwinning in deze sterke poule bijschrijven, hij won in 4 games van Van Schaik. We keken tegen een achterstand aan van 6-2.  Raymond moest in de negende wedstrijd tegen een sterk spelende Robert Jansen en won een game met 19-21 (!). Uiteindelijk wist Raymond de jongeling in vier games te verslaan. Rene tegen Van Schaik was een spannende pot, met winst voor Rene. Daardoor waren we met toch zeer tevreden met een kleine nederlaag, en hopelijk is dit de opmaat voor meer succes in de komende wedstrijden.