Hilversum 2 boekt dikke overwinning op SVE 1

Na maar liefst 5,5 uur speeltijd stond er uiteindelijk een gechargeerde 9-1 overwinning op het scorebord voor de mannen van Hilversum 2. De helft van de wedstrijden was over de volle lengte gegaan, waarvan er slechts één naar de bezoekers ging. Met deze lange wedstrijd heeft Hilversumlid River Briët zijn vuurdoop als scheidsrechter met verve doorstaan.

De wedstrijd die om 17:00 uur begon kende een voortvarende start. Elwin verscheen bij zijn thuisdebuut toch wat zenuwachtig aan de start, wat resulteerde in 2 spannende games. Met 16-14 en 17-15 wist hij toch 2-0 voor te komen tegen John van Spengen. Dat hij de derde game vervolgens verloor kon hij opvangen met een duidelijke winst in de vierde game. Ook Arnoud begon wat gespannen aan zijn wedstrijd. De eerste game tegen Rogier Kessel ging nog verloren, maar daarna gunde hij zijn tegenstander nog slechts 6 punten in 3 games. Mick de Vette overklaste kopman Jelle Goossens en won in 3 games. Met een snelle 3-0 start wees niets er nog op dat het een lange avond zou worden.

Mick en Elwin begonnen het dubbel ook nog voortvarend. De eerste 2 games gingen vrij simpel naar hen toe, maar daarna haperde de machine. Elwin maakte opeens meer onnodige fouten, waardoor de bezoekers een beslissende vijfde game konden afdwingen. Mick liet zijn ware klasse zien en hielp Elwin er weer bovenop, waardoor de laatste game met 11-8 werd gewonnen. De laatste partij voor de pauze liet Arnoud zien dat hij zijn vorm weer terug vindt. Na een 2-0 achterstand tegen Van Spengen wist hij de partij te keren. Enigszins getergd door kritische geluiden van buitenaf wist hij met de juiste coaching de partij om te keren. Met zijn solide verdediging wist hij de ruststand op 5-0 te brengen.

De toeschouwers zagen na de pauze dat het spektakelstuk nog groter werd. Elwin en Goossens speelden een boeiend gevecht met prachtige balwisselingen. Doordat Hilversum 2 bij zowel de afdelingssenioren als de jeugd was wezen kijken, kreeg Elwin nu de benodigde steun van het publiek. Na een 2-1 achterstand wist hij de partij naar zich toe te trekken. Ook Mick de Vette kwam op een 2-1 achterstand tegen Kessel, maar wederom liet het publiek van zich horen. Mick won daardoor de vijfde game overtuigend met 11-3.

Op een 7-0 tussenstand kon Arnoud het vervolgens net niet bolwerken tegen Jelle Goossens. Kansen waren er zeker, maar op een 1-1 tussenstand wist Goossens de belangrijke derde game met 14-12 te pakken. Op karakter wist Arnoud er nog een vijfde game uit te slepen, maar daarin was Goossens met 11-8 de verdiende winnaar. Mick heerste in zijn wedstrijd tegen Van Spengen. Door wat sporadische missers en wat geluk bij zijn tegenstander liet Mick nog 1 gamepje liggen, maar de overwinning kwam nooit in gevaar. De slotpartij tegen Kessel voelde Elwin zich steeds meer als een vis in het water. Met prachtige blokballen en harde forehands wist hij in 4 games de 9-1 eindstand op het bord te zetten.

Met deze 9-1 overwinning heeft Hilversum 2 de derde plaats in een poule van 10 weten te bemachtigen. Volgende week wacht een uitwedstrijd tegen Avanti, dat momenteel onderaan staat. Wanneer de mannen hun topvorm weten te behouden, kan ook hier weer een ruime overwinning behaald worden.

Arnoud Meijer, Mick de Vette en Elwin Huiden