Hilversum 2 aan kop na 10-0 zege op Pecos 2

Dank zij een 10-0  zege veroverde Hilversum 2 de koppositie in de tweede divisie. De overige landelijke teams moeten nog heel wat werk verzetten om het hoofd boven water te houden.Hilversum kreeg in Hoorn een flink pak slaag van Disnie Rats (8-2). Een klasse lager verging het Hilversum 4 al niet veel beter. Slechts 3 punten werden meegenomen uit Franeker. Hilversum 5 trok in de streekderby met Huizen aan het kortste eind (6-4).

Heren tweede divisie, poule B: Pecos 2 – Hilversum 2  0 – 10

Lars Adema 3, Wouter van der Mark 3, Wilfred Schipper 3

Hilversum 2 is in een nek-aan-nek race gewikkeld om de titel met Smash Monster.  Hilversum en Smash zijn veruit de sterksten in deze verder zwakke poule. Lars, Wouter en Wilfred haalden na twee 9-1 overwinningen op rij nu een 10-0 zege binnen op het verzwakte Pecos 2 (met Hilversum-lid Ilan Meijer in de gelederen. Omdat concurrent Smash twee punten verspeelde tegen Never Despair, is Hilversum weer aan de leiding gekomen in poule B. De voorsprong is echter maar één punt.

Heren tweede divisie, poule A: Disnie Rats 2 – Hilversum 3 8-2

Frank van der Wurff 1, Hans den Blanken1, Max Koopman 0

Hilversum had gehoopt wat meer puntjes binnen te halen tegen Disnie Rats dan de twee schamele overwinningen die er nu op het scoreformulier stonden. Hilversum keek halverwege al tegen een 5-0 achterstand aan, toen Frank van der Wurff een tegentreffer aantekende door winst op Melanie Bierdrager. In de negende partij wist Hans den Blanken nog Martijn Weijers te verschalken, maar daar bleef het bij. Hilversum zal het thuisduel met Assen komende zaterdag moeten winnen om de hoop op handhaving levend te houden. De achterstand op de noorderlingen bedraagt 3 punten.

Heren derde divisie, poule B: FTTC 1 – Hilversum 4  7-3

Danny Mol 1, René van der Velde 0, Caspar Veenboer 1

Doestelling van deze wedstrijd tegen de club van de “Bosma’s” was het sprokkelen van punten. Veel energie was al voor de wedstrijd gebruikt voor het vinden van een invaller. In de loop van de ochtend bleek Raymond van Putten i.v.m. ziekte niet in staat om te tafeltennissen. Gelukkig had Caspar zich al voorbereid op invalbeurten en wilde graag meedoen met de tandem Danny-René. Met de wedstrijd (en bier) van de avond ervoor nog in de benen, begon Caspar gelijk goed door de 1e game overtuigend naar zich toe te trekken tegen (11-4) tegen Harry van den Berg. Ook de 2e werd nipt gewonnen (12-14). Na dik verlies in de 3e, wist Casper de 4e met 12-10 te winnen.

Jan de Haan was duidelijk een maatje te groot voor de Hilversummers en stond geen game af in deze wedstrijd. De goed spelende Danny wist het Frans van de Berg lastig te maken, maar verloor uiteindelijk in 5 games. Een mooie overwinning werd behaald door het duo Danny en René in het dubbelspel (2-2). Met een 2-0 voorsprong op zak tegen pa Van de Berg leek de overwinning voor Danny voor het oprapen. De volgende 2 games werden echter nipt verloren. Uiteindelijk wist Danny met 11-8 de overwinning naar zich toe te trekken. Daarna was de koek op voor de Hilversummers. Teleurstellend was de laatste wedstrijd van René tegen Harry van de Berg. Met Bison-kit aan zijn schoenen wist hij over 3 games slechts 14 punten te verzamelen. De 4e plek in de eindrangschikking ligt echter nog steeds in het vizier.

Heren derde divisie, poule A: Huizen 1 – Hilversum 5 6-4

Jan Dubelaar 2, Pieter Salentijn1, Tjarko Bosma 1

De Gooise streekderby tussen Huizen en Hilversum 5 werd in het voordeel  van de thuisclub beslist. Zoals zo vaak bleef Gijs Molenaar weer eens ongeslagen. Onze jongens Pieter, Jan en Tjarko wisten  op routine jeugdtalent Elwin Huiden te kloppen. Pieter Salentijn en Tjarko Bosma verloren echter beide van tweede man Patrick Visser, waardoor een positief resultaat al vrij snel uit het zicht verdween. Na een 5-2 achterstand hield Hilversum de schade beperkt: 6-4. Net als team 4 is ook team 5 in de derde divisie op een degradatieplaats beland. Zaterdag a.s. moet thuis flink worden uitgehaald tegen hekkesluiter Trias.