Hilversum 1 en 3 kampioen, Hilversum 2 kan zaterdag a.s. titel pakken

Het zat er al een aantal weken aan te komen, gisteren werd het officiëel. Dankzij een overwinning op Tempo Team werd het eerste herenteam van Hilversum kampioen van de eerste divisie, groep B.  Team 3 greep de titel in de derde divisie en team 2 kan na de 6-4 knappe zege op HBC komende zaterdag tijdens de laatste Super Saturday van 2017 kampioen worden.

De ambitie van het eerste team was vanaf de start van de competitie duidelijk: het behalen van de promotiepoule  en daarna weer terug naar de eredivisie. Doelstelling daarbij was dat het team niet alleen bij de eerste drie wilde eindigen, wat op zich voldoende is voor promotie, maar om vol voor de eerste plek en dus het kampioenschap te gaan. Deze ambitie maakte het eerste herenteam gisteren waar, door Tempo Team te verslaan in eigen huis.

Coach Bert Olofsen is erg te spreken over het team. “Met Cosmin hebben we een speler in huis die tot de beste spelers van Nederland behoort en nog heel veel kan groeien. Cosmin heeft een ongelofelijke zegereeks van 27 overwinningen op rij in de competitie”. De sfeer binnen het team is fantastisch. We gaan voor elkaar door het vuur, helpen elkaar voor, tijdens en na de wedstrijd en staan als één man achter de speler die staat te spelen.  De spelers blijven na de thuiswedstrijden nog lang op de vereniging en horen na een half jaar al echt bij de vereniging.  Daarbij helpt zeker dat alle spelers ook bij Hilversum meetrainen en dus iedereen leren kennen.

“Jelle Goossens is de verenigingsman pur sang. Hij speelt met emotie en gaat voor iedere wedstrijd. Het publiek staat altijd achter hem, omdat de beleving van Jelle hen aanspreekt.”  Zo vervolgt de coach. Olofsen is ook enorm te spreken over  Ruan Greyling. “Ruan speelde de eerste wedstrijden nog wat angstig, maar liet toen zijn kwaliteiten al zien. Na enkele goede gesprekken en met de hulp van zijn teamgenoten is zijn zelfvertrouwen gegroeid. In de tweede helft van de competitie heeft hij 10 uit 12 wedstrijden gewonnen. Een topprestatie.

Iedere week is het genieten geblazen.  Zelfs het publiek van de tegenstanders komt vaak bij het team om hen te complimenteren  en te bedanken voor een fantastische middag toptafeltennis. “Daar speelt Patrick Oeij zeker een grote rol bij. Iedere wedstrijd laat hij onwaarschijnlijke ballen zien. Van een no-look op matchbal tot ballen om het net heen.  Patrick is één van de meest verfijnde spelers die ik ken.  Patrick weet niet half hoe goed hij is. Als hij zijn verfijnde spel iets meer zou doseren en iets vaker tevreden zou zijn met een ‘simpele’ punt, dan kan hij uitgroeien tot een geweldige speler in de eredivisie.”

Komende zaterdag is de laatste thuiswedstrijd. Het team wil iedereen van harte uitnodigen om te komen kijken bij deze wedstrijd en na afloop  het glas te heffen met hen op het kampioenschap.

Heren 1 kampioen eerste divisie: v.l.n.r.: Ruan Greyling, coach Bert Olofsen, Cosmin Stan, Jelle Goossens en Patrick Oeij.