Heren 2 kampioen, heren 3 degradeert

Jantje lacht, Jantje huilt. Zo ook zaterdag bij de zinderende ontknoping van de landelijke competitie. Met de promotie naar de eerste divisie bereikten vijf spelers van Hilversum 2 zaterdag het hoogtepunt van hun imposante tafeltenniscarrière. In schril contract stond de teleurstelling bij  Hilversum 3, dat in Rotterdam strandde in het zicht van de haven.

Heren tweede divisie A: SKF 2 – Hilversum 2 5-5

Wilfred Schipper 2, Lars Adema 1, Hans den Blanken 1

Geen verslag binnengekomen, wel 2 foto’s.

Heren 2, kampioen 2e divisie foto 2

Kampioen van de tweede divisie: vlnr Wouter Schoeber, Wilfred Schipper, Donald Hessing, Hans den Blanken en Lars Adema

Heren 2, kampioen 2e divisie foto 1

Lars en Wilfred boekten tegen SKF een belangrijke overwinning in het dubbel.

Heren tweede divisie B: FVT 2 – Hilversum 3 6-4

Frank van der Wurff 2, Arnoud Meijer 1, Max Koopman01

De strijd der degradatie met Spirit is in het nadeel van Hilversum beslecht. Frank haalde als enige zijn niveau en wist knap 2 enkelspelen te winnen. Arnoud had zijn uit-vorm weer eens te pakken en wist alleen van Jacinta de Hoop te winnen. Max kon de spanning van deze belangrijke wedstrijd niet aan en had vandaag weinig in te brengen. Aan de zijde van FVT was het opvallend dat Ronald Vijverberg, die in Hilversum geen pot wist te winnen, nu met een hattrick huiswaarts keerde. Stephan Tromer wist net als de eerdere wedstrijd nu ook weer 2 partijen te winnen.

Aangezien Spirit met 5-5 gelijk speelde tegen Scylla, komt het derde team van Hilversum 3 punten te kort voor handhaving. Dat betekent dat het team volgend seizoen in de 3e divisie plaats moet nemen. Een teleurstelling, aangezien vooral de ontwikkeling van Frank erg positief was.

Heren derde divisie E: HTC 1 – Hilversum 4  7-3

Wouter van der Mark 3, René Arbon 0, Raymond van Putten 0

Op de laatste competitiedag trok team 4 naar de het oergezellige hoofddorp waar elk huis een andere kleur deur heeft en straatnamen tot een minimum beperkt zijn (huisnummers van 19034). In deze frivole stad waar alles lijkt gebouwd door 1 architect moet het toch lastig zijn om je huis terug te vinden als je iets te veel op hebt. Voor Hilversum had de wedstrijd geen waarde, echter we waren verplicht om voor Vice Versa , de andere kampioenskandidaat, onze competitieve plicht te vervullen. We waren dan ook in onze sterkste opstelling afgereisd of beter gezegd met Wouter van der Mark.

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Wouter won al zijn partijen eenvoudig waarbij hij in zijn laatste partij tegen Jorrit liet zien wat een ongekend talent hij heeft door ballen achteloos met meer dan 100 km per uur langs het netje te slaan. Voor Rene Arbon duurde de wedstrijd precies 4 games en 4 punten waarna een oude rugblessure opstak door een onverwachte beweging.  Het hielp overigens niet dat de gevoelstemperatuur in de zaal rond de nul graden lag. Van Putten stelde teleur door 3 partijen kansloos te verliezen. Ondanks excuses als gladde vloer, koude handen en andere lichaamsdelen, langzame zaal en dode rubbers kwam toch vooral de trainingsachterstand tegen deze sterke tegenstanders aan het licht.

Na afloop werd de Japanner bezocht in Utrecht en de competitie in stijl afgesloten.  Uiteindelijk is het resultaat een derde plaats in deze sterke 3e divisie waarmee we prima mee kunnen leven alhoewel het speelniveau volgend jaar beter moet. We feliciteren HTC  met het kampioenschap en Treffers met hun handhaving.

Heren derde divisie D: SKF 3 – Hilversum 5 8-2

Robert van der Horst 1, Tjarko Bosma 1, Jan Dubelaar 0