Heren 2, 5 en 6 ’t haasje na verlies in paasweekend

Het tafeltennisseizoen is voor de eerste, tweede en derde divisieteams van Hilversum in mineur geeindigd. Team 2 tuimelde na de 9-1 nederlaag tegen Tempo Team uit de eerste divisie. Team 5 en team 6 zijn degradeerden vanuit de derde divisie naar de afdeling Midden.

Dames eredivisie B: Panningen ’74 – TTV Hilversum 1 3-3

Marianna Rolikova 1, Elisa Stuveling 1, Tanje Helle 1

Geen verslag binnengekomen.

Eindstand:

Fürst/Lybrae*    10 – 47
 Hilversum*    10 – 37
 US**    10 – 30
 Panningen ’74    10 – 27
 De Treffers (R)       10 – 21
 Scyedam    10 – 18

* handhaven in de eredivisie

** speelt een promotie/degradatie wedstrijd tegen een van de kampioenen van de 1ste divisie

Heren eerste divisie A: Tempo Team 1 – Hilversum 2 9-1

Jelle Goossens 0, Arnoud Meijer 0 en Wilfred Schipper 1

In de laatste wedstrijd van het seizoen stond er een hoop op het spel voor heren 2. Theoretisch was er zelfs nog een kans op het kampioenschap, maar konden zij ook nog laatste worden. Na 5 uur tafeltennis tegen koploper Tempo Team 1 stond een dikke nederlaag op het scorebord waarmee degradatie helaas een feit was; 9-1. De wedstrijd begon goed voor de mannen. Wilfred speelde één van zijn beste wedstrijden van het seizoen tegen kopman Mark Smith. Na winst in de eerste game gingen de overige games met het minimale verschil verloren. Toen Arnoud en Jelle vervolgens hun wedstrijden tegen respectievelijk Chris Walbrecht en Ilias Faraj ruim verloren zagen gaan, kon de champagne open en was Tempo Team kampioen!

Toen het dubbelspel in vijf games verloren ging en ook Wilfred in de beslissende game net tekort kwam tegen Chris, leek het doemscenario uit te komen. Jelle was er totaal niet bij en speelde misschien wel zijn slechtste wedstrijd voor Hilversum ooit. Tegen Mark was hij compleet kansloos en tegen Chris werden onbegrijpelijke ballen gemist waardoor hij ook deze wedstrijd verloor. Arnoud kwam er tegen Ilias niet aan te pas, maar tegen Mark werd een schitterende partij gespeeld. Helaas trok Mark in vijf games aan het eind. Bij 8-0 achter deed Wilfred nog wel wat terug door Ilias te verslaan.

Door deze dikke nederlaag is het seizoen in mineur geëindigd. Toch kunnen de mannen terugkijken op een sterke competitie, waarin als debutant een aantal keer werd gewonnen. Tot het eind is in de ijzersterke poule meegespeeld voor handhaving. Volgend seizoen zal het tweede team van Hilversum uitkomen in de tweede divisie. Ongeacht de samenstelling van het team, zal promotie naar de eerste divisie het doel zijn.

Tempo-Team 1                         8 – 52

TTCV Van Herwaarden 1      8 – 41

SKF 1                                         8 – 37

Pecos 2                                     8 – 36

Hilversum 2                           8 – 34

Heren tweede divisie A: Klimaatgroep Stars 1 – Hilversum 3 7-3

Hans den Blanken 2, Wouter Schoeber 1, Ilan Meijer 0

Geen verslag binnengekomen

Klimaatgroep Stars 1      10 - 88
Hilversum 3               10 - 52
GTTC Groningen 1          10 - 49
De Toekomst 1             10 - 44
Bijmaat 2                 10 - 34
Blauw-Wit 1               10 - 33

Heren derde divisie E: Salamanders 2 – Hilversum 4  2-8

René Arbon 3, R van Putten 3, René van de Velde 2

De laatste wedstrijd van het seizoen werd gespeeld in Wateringen tegen Salamanders om des keizers baard.  Na een foutloze rit en zonder een kop koffie werd begonnen aan de wedstrijd. Na de eerste drie partijen te hebben gewonnen door vooral (vermeend) illegaal te serveren werd zoals gewoonlijk het dubbelspel een prooi voor de tegenstanders. Hierna liet Van de Velde alleen nog de winst ontglippen tegen de kopman van Salamanders Anton Stein en stond er een degelijke 8-2 overwinning op de borden. Een seizoen lang kansloos rondgebanjerd op de 2e plaats is het resultaat.

Zoals te doen gebruikelijk sloot team 4 af met een onderzoek naar de kwaliteit van de plaatselijk Thai en werd het seizoen zo op een passende manier afgesloten.

———————————–
Scylla 3                                         10 – 76
Hilversum 4                                10 – 63
Cevelum 1                                    10 – 47