Heren 1 versterkt koppositie dank zij 9-1 zege

In de goed gevulde speelzaal aan de Vaartweg in Hilversum, wist het eerste herenteam van Hilversum een knappe 9-1 overwinning neer te zetten tegen het lastige Klimaatgroep Stars uit Middelstum.
Cosmin Stan begon tegen Pim van Schaik. In de eerste twee games toonde de jonge noorderling mooi aanvalsspel. Hij wist het Cosmin Stan behoorlijk lastig te maken met 13-11 en 12-10. Daarna gaf Cosmin gas en stond er binnen de kortste keren 11-5 op het telbord. De Hilversum-speler had het behoorlijk lastig tegen de andere twee tegenstanders, Shuo Han Men, Nederlands Kampioen bij de dames, en routinier Jan Tammenga. In beide gevallen waren de volle vijf games nodig voor de overwinning.
Martin Khatchanov had het gemakkelijk tegen Shuo Han. Zij had de kracht niet om door de, in deze wedstrijd, verdedigend ingestelde Khatchanov heen te slaan. Lange rally’s waren de winst voor het publiek.
Net als Stan had ook Khatchanov het moeilijk tegen twee tegenstanders, die hij moeizaam in vijf games versloeg. Met name Pim van Schaik speelde een uitstekende partij tegen te topspeler uit Hilversum.
Nolan Schultz deed waar hij goed in is: strijden voor iedere punt. Zijn mentaliteit en positieve instelling worden zichtbaar gewaardeerd door het publiek, die zich achter hem schaarde.
Nolan moest in vier games buigen voor Tammenga, die vooral in de laatste game intelligent speelde. Tegen Shuo Han Men speelde Nolan een sterke wedstrijd, met lange rally’s in hoog tempo. De twee jonkies Nolan en Pim maakte er een titanenstrijd van, die pas met 11-8 in de vijfde game door Nolan werd gewonnen.
Met vijf wedstrijden die pas op de valreep beslist werden, is de 9-1 winst wat geflatteerd, maar welkom. Concurrenten Tempo Team en the Victory wonnen beide met 7-3, waardoor de voorsprong van ProActief Tafeltennis Hilversum 1 nu 5 punten bedraagt.
Op 9 maart staat de kraker tegen Tempo Team op het programma.