Heren 1 op scherp voor kwartfinale play-offs

Tafeltennisliefhebbers opgelet! De strijd om de landstitel in de eredivisie gaat nu echt losbarsten. Heren 1 speelt zaterdag 4 april de eerste wedstrijd van de kwartfinale van de play-offs thuis tegen Itass/DTK’70. Ook het eredivisie damesteam en de andere landelijke teams spelen zaterdag thuis.

Voor de liefhebbers van toptafeltennis een programma om van te smullen. We verwachten daarom weer een bomvol tafeltenniscentrum.  Hoewel op papier DTK favoriet lijkt, is Hilversum zeker kanshebber. ,,Met Merijn de Bruin in topvorm is alles mogelijk”, blikt coach Bert Olofsen vooruit op de strijd met de Drentse formatie. ,,En als Nathan en Gamal op belangrijke momenten de punten weten te maken, ligt een overwinning binnen de mogelijkheden. Zeker in de thuiswedstrijd, waar weer vele toeschouwers ons spelers zullen ondersteunen.”

Afgelopen zaterdag speelde heren 1 ook al tegen Itass/DTK’70. Hilversum verloor dit duel met 4-2, waarbij Merijn de Bruin beide tegenpunten scoorde. Hij versloeg zowel Bas Hergelink als Peter Verweij. Wai Kung Chung bleef ongeslagen. Net als Bert Olofsen vindt ook Gamal de Groot dat het team uit Klazienaveen favoriet is voor het bereiken van de halve finale. Maar dat Hilversum zeker niet bij voorbaat kansloos is.

Op zaterdag 4 april is dus de eerste ontmoeting tussen beide teams in Hilversum. Op 12 april de tweede in Klazienaveen. Indien beide teams een keer winnen volgt er nog een derde ontmoeting.

Eindstand Eredivisie A heren
Enjoy&Deploy Taverzo 23
FvT 17
van Wijnen/Smash ’70 16
Itass/DTK ’70 15
Scylla 10
Hilversum 9

Programma kwartfinales play offs

zaterdag 4 april
16.00 uur Hilversum – Itass/DTK ’70
18.00 uur Scylla – van Wijnen/Smash ’70

Enjoy&Deploy/Taverzo en FVT hebben zich rechtstreeks geplaatst voor de halve finales.