Heren 1 na ruime zege op Maashorst weer op koers voor play-off

Na twee wedstrijden zonder Lauric Jean gespeeld te hebben, stond de Belg drie dagen na de begrafenis van zijn vader weer achter de tafel.  Dat leidde tot een 5-2 overwinning van ProActiefTT/Hilversum op TTV Maashorst, de koploper in de eredivisie. Daardoor zit Hilversum weer op schema om zich te plaatsen voor de play-off. Toch was coach Bert Olofsen niet helemaal tevreden. ,,Natuurlijk zouden we vooraf getekend hebben voor zo’n dikke overwinning, maar we hadden hier 6 of 7 punten kunnen pakken.”

Lauric Jean begon met een eenvoudige overwinning op Lorenzo Corsico. De Italiaanse aanvaller met korte noppen, kwam geen moment aan zijn beste spel toe. Benjamin Rogiers won nog eenvoudiger van invaller Marco van de Ven. Nolan Schultz (foto bovenin) begon overtuigend aan zijn tweede competitieontmoeting tegen Jochem de Hoop. Met goed spel ontstond er een gelijk-opgaande strijd, waarbij Schultz, bij een 2-1  en 6-3 voorsprong in de vierde game de wedstrijd langzaam tussen zijn vingers zag glippen. De Hoop maakte zelfs 7 punten op rij. In de laatste game herstelde de Hilversum-speler zich aanvankelijk, maar ook dit keer gaf hij een voorsprong uit handen.

Na de pauze zette Lauric Jean de tussenstand al snel op 3-1, waarna Nolan Schultz weer een wedstrijd over 5 games speelde tegen Corsico. Een vreemde wedstrijd waarin Schultz de beste speler was en uiteindelijk maar liefst 6 punten meer maakte dan zijn tegenstander, maar uiteindelijk toch verloor (3-2). Benjamin Rogiers moest een tandje bijzetten tegen de degelijk spelende Jochem de Hoop en wist in vier games te winnen, waarna het afsluitende dubbel door Jean en Rogiers voor de uiteindelijke eindstand van 5-2 zorgde. Olofsen: ,,De uitslag betekent dat we nu weer op een goede positie staan voor de play-off. We hebben nu eerst een paar weken rust i.v.m. het Nederlands kampioenschap en de herfstvakantie. In onze volgende wedstrijd tegen Tempo Team zouden we een goede overwinning moeten kunnen boeken, terwijl onze concurrenten tegen elkaar spelen.”

Jean en Rogiers, aan de overzijde van het net, wonnen het afsluitende dubbelspel.