Heren 1 klopt De Veluwe: 8-2 en blijft aan kop

De eindfase van de competitie nadert en de kaarten worden geschud. Zaterdag stond de wedstrijd tegen de Veluwe 1 uit Apeldoorn op het programma. Met een duidelijke 8-2 overwinning blijft ProActief Tafeltennis Hilversum 1 aan de leiding.

Cosmin Stan had een lichte blessure aan zijn schouder, opgelopen in de sportschool en het was onzeker of hij zou kunnen spelen. Op de wedstrijddag werd besloten dat hij toch zou spelen. In zijn eerste wedstrijd speelde hij tegen Ron van Spanje. In de eerste game ging het wat stroef,  maar naarmate hij – en vooral zijn schouder- warmer werd, ging hij steeds beter spelen. De laatste game werd zelfs 11-1. Tegen Jaap van Spanje speelde Cosmin zichtbaar met pijn, maar wist deze wedstrijd toch nog te winnen. Op dat moment gaf Cosmin aan de laatste wedstrijd niet te spelen wegens zijn blessure.

Martin Khatchanov ((rechts) kwam niet in gevaar tegen Ron van Spanje.

Martin Khatchanov was grieperig en werd tussen de wedstrijden verzorgd door Carla van der Hulst. Toch kwamen zijn wedstrijden tegen Paul Haldan en Ron van Spanje niet in gevaar. Jaap van Spanje gaf om onduidelijke redenen op, zoals hij ook al eerder dit seizoen deed.
In zijn eerste enkel was Nolan Schultz te sterk voor Jaap van Spanje. Ondanks goed spel tegen Ron van Spanje wist Nolan deze wedstrijd niet te winnen. Ook tegen Paul Haldan trok hij aan het kortste eind, waarmee de stand op 7-2 uitkwam.

Als laatste wedstrijd stond de wedstrijd tussen kopman Paul Haldan en Cosmin Stan op het wedstrijdschema. Cosmin had zich al omgekleed en zou niet spelen, maar de stand bij de wedstrijd tussen Tempo Team en Westa was aanleiding voor hem om te besluiten toch te spelen tegen Paul Haldan. Ondanks zijn blessure wist hij in 3 games te winnen.
“De 8-2 overwinning is een mooie uitslag, maar de concurrent speelde tegen Westa in hun zwakste opstelling en dan ook nog met een matige invaller uit de derde divisie. Een wonder dat het daar maar 8-2 werd voor Tempo Team” aldus coach Bert Olofsen. Hilversum behoudt een kleine voorsprong van 2 punten op de Amsterdammers.

The Victory ging dik onderuit tegen Klimaatgroep stars, die de eerste winst dit seizoen boekte.

Na de wedstrijd speelde kopman Martin Khatchanov nog tegen één van de talenten van Hilversum. Dit keer was Fu Shan Lamers aan de beurt.