Heren 1 boekt monsterzege, titel binnen handbereik

Met een 10-0 overwinning op hekkensluiter Klimaatgroep Stars heeft heren 1 de koppositie stevig ingenomen en lijkt promotie naar de eredivisie een kwestie van tijd.

In de thuiswedstrijd tegen de noorderlingen werd een ietwat geflatteerde 9-1 overwinning behaald, waarna de coach van Klimaatgroep Stars, Anne Vlieg, zich in de media negatief had uitgelaten over enkele spelers van ProActief Tafeltennis/Hilversum. Daardoor kwamen Martin Khatchanov, Cosmin Stan en Nolan Schultz extra gemotiveerd aan de start.

Voor de wedstrijd weigerde Vlieg de handen te schudden van twee van de spelers, wat niet van sportiviteit en respect getuigt. Cosmin Stan ging overtuigend van start. Pim van Schaik kwam er geen moment aan te pas. Daarna zorgden een eenvoudige overwinning van Martin Khatchanov op Nederlands kampioene Shuohan Men, een knappe zege van Nolan Schultz op kopman Peter Verwey en winst in het dubbel ervoor dat Hilversum op een 0-4 voorsprong kwam.
Na het dubbel volgde één van weinige spannende wedstrijden: die tussen Shuohan Men en Cosmin Stan. Stan had moeite met de snelle blokspel en de terugkerende lange backspinservice van Men. De wedstrijd ging over de volle vijf games, waarbij Men in de vierde game zelfs matchballen had. Uiteindelijk was Cosmin Stan in de vijfde game veel sterker.
Na de pauze verscheen coach Anne Vlieg opeens op het toneel, hij was bij de eerdere wedstrijden in de kantine. Een actie die menigeen de wenkbrauwen deed fronsen. Voor het eindresultaat maakte het allemaal weinig uit. Met de wedstrijd tussen de jonge spelers van Nolan Schaik en Pim van Schaik leek nog wel een tweede spannende wedstrijd te komen, maar Nolan bleek duidelijk te sterk voor zijn tegenstander.

De wedstrijden tussen Khatchanov en Verwey en Khatchanov en van Schaik leverden makkelijke overwinningen op voor Hilversum. Alleen het duel tussen Shuohan Men en Nolan Schultz was nog spannend. Daar leek het niet op, want Nolan stond binnen ‘no time’ op een 0-2 voorsprong in games en een 1-7 voorsprong. Men trok nog even alle registers open en wist de derde en daarna ook de vierde game naar zich toe te trekken. In de vijfde ging het gelijk op. Een time-out aan het einde van de game bracht de oplossing. Een kleine tactische aanpassing was genoeg voor de winst en daarmee was de 10-0 overwinning een feit. En mochten de spelers de felicitaties in ontvangst nemen van de sympathieke tegenstanders. Coach Anne Vlieg was echter in geen velden of wegen meer te bekennen.

Concurrent Tempo Team speelde met 5-5 gelijk tegen the Victory, waardoor de voorsprong, met nog 2 wedstrijden te gaan, 7 punten bedraagt. Het kampioenschap in de eerste divisie komt nu echt in zicht.