Heren 1 beperkt de schade in duel met Taverzo

Het nipte 4-3 verlies van Heren 1 in de uitwedstrijd tegen Taverzo werd overschaduwd door het overlijden van de vader van Hilversum-speler Lauric Jean. Het verdrietige nieuws had impact op het team. Niet alleen doordat Jean niet kon spelen, maar ook op de spelers die wel in actie kwamen, met name op Benjamin Rogiers, die bevriend is met Jean en diens vader goed kende.

Voor de tweede keer op rij was Hilversum dus gedwongen in een andere opstelling te spelen dan gepland. Benjamin Rogiers, Adrien Cotton en Nolan Schultz traden in Zoetermeer aan tegen Yannick Vostes, Gabrielius Camara en Michael Murawski.

In een spannend duel wist Cotton de openingspartij te winnen van de jonge  Camara, net terug van het EK. Pas in de vijfde game wist Cotton het harde spel van Camara definitief te breken. Rogiers mocht daarna tegen de Poolse verdediger Murawski. De Belg had zichtbaar concentratieproblemen. De eerste game viel zijn kant nog op, daarna was het de Pool die de overhand kreeg. Nolan Schultz speelde daarna tegen kopman Vostes. De 21-jarige Voorburger kon geen vuist maken in het eerste deel van de wedstrijd en had moeite met het harde spel van zijn tegenstander. Uiteindelijk wist hij op basis van vechtlust een game te winnen, maar het was onvoldoende voor de winst, waardoor de thuisclub op een 2-1 voorsprong kwam.

Na de break tekende Rogiers de gelijkmaker aan voor Hilversum door de jonge Camara te verslaan. Cotton was vervolgens kansloos tegen Vostes (3-2). Nolan Schultz kwam de eerste twee games tegen Murawski nog wel in de buurt van gamewinst, maar in de derde was zijn verzet gebroken. De overwinning van Taverzo was daarmee een feit.

Slotstuk was het dubbel. Rogiers en Cotton moesten het opnemen tegen Camara en Vostes (foto bovenin).  Er zat een duidelijk verschil in de opstelling. Zodra Rogiers de service moest ontvangen van Vostes was het Hilversumse duo beter, bij de andere combinatie de spelers van Taverzo.  In de vierde game wisten Rogiers en Cotton het verzet van Camara en Vostes te breken, wat de einduitslag op 4-3 bracht.

,,Het was een zware periode met veel onzekerheid voor het team,” vertelt coach Bert Olofsen. ,,Dit weekend was natuurlijk extra verdrietig. Na de zware nederlaag vorige week wisten we de schade in elk geval beperkt te houden. De achterstand op de bovenste teams is door de nederlagen behoorlijk groot, maar hopelijk kunnen we aanstaande zaterdag tegen de koploper, Maashorst, wat rechtzetten.”

Benjamin Rogiers in actie tegen Taverzo.