Heren 1, 2, 3 en 4 allen kampioen!

Een ongekend sportief succes voor de hoogste herenteams van Hilversum. Zowel team 1, 2, 3 als team 4 werden dit weekend kampioen in de landelijke competitie. Hilversum heeft komend voorjaar één team in poule A van de eerste divisie en één team in poule B. Team 3 en 4 gaan beide de strijd aan in de tweede divisie. Daarmee is Hilversum het sterkst vertegenwoordigd van alle landelijke verenigingen.

Dat team 1 het kampioenschap in de wacht zou slepen, was geen verrassing. De titel hing al weken in de lucht, ondanks drie nederlagen in de tweede seizoenshelft door een incompleet team. Zaterdag liep de brigade van coach Olofsen bij Pecos tegen de vierde nederlaag aan. Toch waren de vier punten net voldoende om The Victory op afstand te houden. Opnieuw moest Bert Olofsen zelf noodgedwongen in het strijdperk treden. Cosmin Stan (2) en Jelle Goossens (1) zorgden ervoor dat Hilversum met de hakken over de sloot de titel pakte. Samen wonnen zij ook het dubbel.

Ook team 2 werd op een ‘lelijke manier’ kampioen in de tweede divisie. De jonkies Mick de Vette en Lars de Visser lieten het voor het eerst deze competitie gezamenlijk afweten in de slotwedstrijd tegen Smash Monster. Ze bleven beiden zonder overwinning en ook in het dubbelspel lukte het niet. Gelukkig was daar de zeer ervaren kopvrouw Elena Timina als rots in de branding. Ze bleef ongeslagen. Met 20 overwinningen uit 21 partijen was de verdedigster de sterkte speler uit poule A van de tweede divisie. Omdat concurrent SVE op de slotdag eveneens verloor, hield Hilversum uiteindelijk nog 5 punten voorsprong over op de nummer 2.

Hilversum 3, uitkomend in de derde divisie, boekte in Rotterdam een degelijke 8-2 overwinning op Twenty One Up, maar moest nog wachten op het resultaat van de wedstrijd Red Stars 2-Vriendenschaar. Alleen bij een 9-1 overwinning zou het kampioenschap naar het team uit Gouda gaan. Zover kwam het niet. Red Stars deed z’n sportieve plicht en snoepte drie punten af, waardoor het Hilversum-team met Tali Cohen, Joris Gieskens, Donald Hessing, Wouter Schoeber en Tjarko Bosma als eerste eindigde, met één punt voorsprong op Vriendenschaar. Tali (3), Donald (3) en Joris (2) brachten Hilversum 2 op de slotdag over de streep.

Hilversum 4 beleefde een knotsgekke najaarscompetitie met up en downs, maar uiteindelijk kwam het allemaal goed. Met dikke overwinningen van 8-2 en 9-1 zege op resp. Trias en Assen zette Hilversum de eindsprint in. En volstond een zwaar bevochten remise tegen US 3 op de slotdag om de vlag te hijsen. Yoeke Gunsing won knap van zowel Gilles van Oorschot als Han Geluk, terwijl haar mannelijke teamgenoten Erwin Knecht en Lars Adema alleen van Robert Huisman wonnen en gezamenlijk het dubbelspel naar zich toetrokken. Iedereen blij, daar in Amsterdam, omdat US 3 met dit resultaat gehandhaafd is. Het zeskoppige Hilversum-team mag zich gaan opmaken voor een ongetwijfeld zware strijd in de tweede divisie.

Vorig najaar draaiden de hoogste Hilversum-teams ook al als een malle. Toen werden team 1, 2, 3 en 5 kampioen. De successen zijn mede te danken aan de (extra) trainingsinspanningen van diverse landelijke spelers.