Heleen Hop en Joeri de Wagenaar nieuwe afdelingskampioenen jeugd

Heleen Hop en Joeri de Wagenaar zijn sinds vandaag de nieuwe afdelingskampioenen bij de jeugd. Heleen nam de grote wisselbeker over van Felicia Faas. Joeri de Wagenaar volgde bij de jongens Tim de Graaf op.

Bijzonder was dat er voor het eerst sinds vele jaren een meisje in de finale stond van de Jeugdklasse 1. Nena Zantman was echter kansloos tegen de als eerste geplaatste De Wagenaar. De speler van Almeerspin  kwam in de kwartfinale pas laat op gang tegen Tim van der Leeden van SVE. Bij een 2-0 voorsprong van Van der Leeden hing een sensatie in de lucht, te meer omdat de andere favoriet, Rob Seldenrijk in dezelfde kwartfinale kansloos werd uitgeschakeld door Nena Zantman. Nadat De Wagenaar echter in de 3e game op stoom kwam,  was het snel gebeurd: 11-5, 11-4, 11-1. Ook meisjeskampioen Heleen Hop had in de halve finale weinig in te brengen.

Joeri de Wagenaar pakte de dubbel door in de finale van de Junioren 1-klasse de matig spelende Rob Seldenrijk (TTVN) te verslaan. Mees van de Meer en Nena Zantman (SVE) werden de nieuwe dubbelkampioenen van de Afdeling Midden.  Ze namen de dubbeltitel over van Bastiaan van der Sanden en Roy Kapel (Hilversum), die vorig jaar de titel veroverden. Ook Fons Verkerk en Aakanksh Singh (Hilversum) vielen met het dubbel in de prijzen. Ze werden tweede in de Dubbelklasse 2.

In de meisjes 1-klasse versloeg Heleen Hop haar concurrenten Nena Zantman en Harriet Dubbink en werd daarmee de nieuwe kampioen. A-speler Patrik Roest mag zich de beste jongens kadet noemen,  Mick de Vette de sterkste jongens pupil. Op de eerste dag van de Afdelingskampioenschappen 2013-2014 kwamen bijna 100 jeugdspelers in actie met een rating van 120 en hoger. De AK worden voor de achtste keer in Tafeltenniscentrum Hilversum gehouden. In totaal werden er ruim 400 partijen afgewerkt op 22 tafels.

Almeerspin veroverde op de eerste speeldag de meeste prijzen (6), gevolgd door Rega (4), TTVN en Hilversum (beide 3). Over de hele dag waren er veel spannende wedstrijden gespeeld en werd met grote inzet en zeer sportief getafeltennist. Vrijwel volgens het tijdschema konden om 18.15 uur de prijzen worden uitgereikt .

AK 2014, groepsfoto prijswinnaars hogere jeugd

Een overzicht van de prijswinnaars  (Bron en lay-out: www.nttb-midden.nl)

Klasse

Prijs