Heleen Hop bezorgt Hilversum punt tegen Scylla

Het eerste damesteam van Hilversum leed  in de vijfde speelronde een 5-1 nederlaag tegen Scylla. Met 7 punten uit 5 wedstrijden bezet Hilversum momenteel de een na laatste plaats in de eredivisie.

Alsof de dames van Scylla en Hilversum de trein moesten halen, zo’n tempo lag er in de wedstrijd. Binnen twee uur had Scylla met 5-1 de buit binnen,  met vijf keer een driesetter en  slechts een partij in vieren. Viel er dan niets te genieten deze middag in Leiden? Zeker wel, bijvoorbeeld van international Kim Vermaas die oppermachtig was tegen Heleen Hop en Marianna Rolikova en haar tegenstandsters geen enkel uitzicht bood om zelfs maar een gamepje binnen te slepen. Van Marianna Rolikova die het Marlotte Staps bijzonder moeilijk maakte met haar korte noppen spel en daarmee niet alleen een vierde game afdwong, maar beide laatste games ook maar met 12-10 verloor. Van Heleen Hop die in een tactisch goede wedstrijd  in drie knappe , maar ook krappe games won van de Oostenrijkse studente Iva Laginja (12-10, 12-10, 13-11). En ook van de, bij vlagen geweldige, backhand van Marlotte Staps. Ontluisterend deze middag was het spel van Lisette van Es die in haar eerste partij tegen Laginja geen enkel moment de indruk wekte te geloven in een goed resultaat. Tegen Staps bood zij wat meer tegenstand, maar ook in die partij slaagde zij er niet in haar gebruikelijke niveau te bereiken. Een verdiende dikke nederlaag voor de Hilversummers, die pas over twee weken weer aan de bak moeten en dan uit tegen landskampioen Dozy Den Helder.