Guusje Hendriks troeft mannen af in strijd om najaars percentagebeker

De percentagebeker van de najaarscompetitie 2012 is gewonnen door Guusje Hendriks. Guusje won 29 van de 30 partijen in de eerste divisie dames en bleef daarmee de concurrentie voor.

Enige tijd heeft de halfjaarlijkse uitreiking van de percentagebeker in de ijskast gestaan, maar op verzoek van het bestuur is dit gedeelte van de koelkast ontdooid. Na iedere (voorjaars- en najaars-) competitie zal deze wisselbeker op een gepast moment worden uitgereikt aan de Hilversum-speler die percentueel de meeste wedstrijden gewonnen heeft.  Om er voor in aanmerking te komen dient de competitiespeler minstens de helft van de competitiewedstrijden gespeeld te hebben. Tijdens de najaarscompetitie bleef het tot het laatste moment spannend, maar in het mannengeweld bleef Guus Hendriks dapper overeind.

En wie ze allemaal voor bleef…? Donald Hessing met 94% (hoofdkl.), Lex Bruijn en Raymond van Putten met 89% (resp. 2e kl en 3e div.), Duco Lieste (6e kl.) met 88%, Andre Louwen (hoofdkl.) 87%, Arnold van Dongen met 86% (4e kl), Alex Halsema en Martin Westerbeek (2e kl.) En alle anderen…

De wisselbeker is inmiddels gegraveerd. Guusje is informeel al gefeliciteerd. Hierbij gaf ze te kennen dat de beker in onze accommodatie mag blijven en daar voor iedereen is te bewonderen. Ook zal ze streven naar prolongatie en tezamen met haar teamgenoten streven naar het niveau waarop ze thuishoort.

Wedstrijdsecretariaat