Grote belangen bij laatste landelijke thuiswedstrijden

Komende zaterdag zijn de laatste landelijke thuiswedstrijden. Voor zowel team 1, 2 als 3 staan er nog grote belangen op het spel.

Frank Rengenhart

Ons eerste team mag geen steken laten vallen tegen Pecos 2, in de hoop dat concurrent Avanti dat wel doet tegen Argus 1. De titelkandiaten treffen elkaar de laatste wedstrijd in Hazerswoude. Dan zal blijken of Hilversum het kampioenschap in de wacht sleept. Avanti en Hilversum hebben nu beide 60 punten, op onderling resultaat staat Avanti er beter voor.

Team 2 heeft nog een kleine kans op het kampioenschap. Indien Jelle Goossens en de zijnen, net als in de uitwedstrijd, met 10-0 weten te winnen van SAR’72, kan concurrent Scyedam wellicht worden achterhaald. In de slotronde staat Hilversum echter nog een lastige klus te wachten, uit tegen US .

Hilversum 3 deed vorige week, onder leiding van Raymond van Putten,  goede zaken door met 6-4 te winnen bij De Veluwe, waarmee de kansen op handhaving aanzienlijk werden vergroot. Team 3 staat 2 punten voor op HTC, dat zaterdag op bezoek komt. Met een overwinning heeft  het team het tweededivisieschap zo goed als veilig gesteld.

Team 4 is al verzekerd van handhaving in de derde divisie en krijgt zaterdag De Sprint uit Brielle op bezoek. Ook dames 1 heeft zich weten te handhaven in de eerste divisie. Met een ruime overwinning op rodelantaarndrager Enjoy & Deploy Taverzo kunnen de dames hun positie verder versterken.

Alle wedstrijden vangen aan om 16 uur. Na de landelijke wedstrijden komende zaterdag zullen Tjarko Bosma en Jan Dubelaar een muzikaal optreden verzorgen.