Gamal de Groot favoriet voor afdelingstitel

Gamal de Groot is de favoriet bij de tafeltenniskampioenschappen van de Afdeling Midden. Het evenement wordt voor de negende keer op rij gehouden in het Hilversumse Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. De strijd in voor de hogere klassen vindt plaats op zondag 18 januari. De Groot, die uitkomt voor het erediviseteam van Hilversum dat zich wist te plaatsen bij de beste zes teams van Nederland, veroverde de afdelingstitel één keer eerder. Vijf jaar geleden versloeg hij als 18-jarige in de eindstrijd  Arjen Hoogeveen van Bijmaat. Hoogeveen, vaste klant bij de AK, is er ook nu weer bij. Als de plaatsing uitkomt, moet De Groot het in de finale opnemen tegen clubgenoot Jelle Goossens. Maar er zijn meer kapers op de kust. Oud-kampioen Mark van Werkhoven (VTV) is als vijfde geplaatst achter John van Spengen (Bijmaat,3) en Wilfred Schipper (Hilversum, 4). Ook met Hilversum-speler Wouter van der Mark (6), die onlangs de clubtitel veroverde en in blakende vorm verkeert, moet rekening worden gehouden. Dat geldt ook verdediger Arnoud Meijer (Hilversum,7).

De Groot en Goossens staan eerste geplaatst in het dubbelspel vóór het gelegenheidsduo John van Spengen/Donald Hessing (Bijmaat/Hilversum) en het zeer ervaren koppel Hoogeveen/Den Blanken (Bijmaat/Hilversum). Bij de dames is door de komst van een aantal nieuwe speelsters een veel sterker deelnemersveld dan vorig jaar. De 15-jarige Heleen Hop (Hilversum) verdedigt haar titel, maar is slechts vierde geplaatst.Jacintha de Hoop (SVE) is favoriet. Sophie Lucardie (Bijmaat) en de jeugdige noppenspeelster Lisette van Es, die debuteert voor Hilversum, staan resp. tweede en derde op de plaatsingslijst. Ook jeugdspeelster Alice Vos (Hilversum) behoort tot de kandidaten voor een finaleplek.

De wedstrijden bij de hogere senioren op zondag 18 januari (rating 380 en hoger) beginnen om 10 uur. De finales in Tafeltenniscentrum Hilversum staan tussen 16 uur en 17.30 uur op het programma.

Locatie: Tafeltenniscentrum Hilversum, Vaartweg 52, Hilversum. Tel: 035-6233388. Gratis toegang

AK jeugd

Heleen Hop werd vorig jaar ook bij de meisjes kampioen. Ook daar verdedigt ze dit jaar haar titel. Het wordt dus een druk tafeltennisweekend voor haar. Voornaamste concurrent bij de jeugd is Nena Zantman (SVE). Zij is tweede geplaatst. Bij de jongens is de titel vacant. De kampioen van vorig jaar, Joeri de Wagenaar (Almeerspin) komt nu bij de senioren uit. Kadet Patrick Nieuwendijk is, op basis van de behaalde competitieresultaten als eerste geplaatst. Junior Mees van der Meer (SVE) staat tweede op de plaatsingslijst. De strijd om de afdelingstitels bij de jeugd vindt plaats op zaterdag 17 januari van 9 uur tot 18 uur in Tafeltenniscentrum Hilversum.

Gamal de Groot

Gamal de Groot kan voor de tweede keer kampioen van de Afdeling Midden worden.