Frisse start landelijke teams op eerste Super Saturday

Behalve heren 1 beginnen op deze eerste Super Saturday nog drielandelijke seniorenteams aan de voorjaarscompetitie. Team 2 promoveerde naar de eerste divisie en hoopt zich dit keer wel te kunnen handhaven. Voor team 3 had de competitieleider een decemberverrassing in huis. Ondanks degradatie kreeg dit team een plek in de tweede divisie toegewezen. Dit team komt overigens zaterdag nog niet in actie. Team 4 maakt een frisse herstart in de derde divisie, terwijl een verder verjongd dames 1 na de degradatie naar de tweede divisie wil terugkeren op het oude niveau.

Grijp je kans om al onze landelijke teams (aanvang 16 uur) in actie te zien! Het is inmiddels geen geheim meer: zowel aan de bar als in de speelzaal is het aangenaam toeven tijdens Super Saturday’s.  Uiteraard is komende zaterdag het barteam weer present voor een hapje, een drankje, en kletspraat. En staat de keukenbrigade in het gelid om de hongerige klanten te bedienen. Naar verluidt wordt er zaterdag, naast de befaamde Hilversum-schotel, een nieuwe maaltijdschotel gepresenteerd.

Eerste divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 2 – BeneluxGroup Taverzo 2

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Met het winnen van de afdelingstitel bij zowel de jeugd als de senioren leverde de 17-jarige Mick de Vette  zondag een prestatie van formaat. Met medefinalist Arnoud Meijer een duo dat in de winning mood is. Nu wacht de harde werkelijkheid van de eerste divisie met tegenstanders die het afdelingsniveau overstijgen. Taverzo 2, dat zaterdag op bezoek komt, is er zo één. De grote vraag is of Hilversum kan aanhaken op dit niveau. Het team treedt met invaller Hans den Blanken, omdat Lars de Visser nog onvoldoende hersteld is van een een knieblessure als gevolg van een valpartij bij het schaatsen.

Mick de Vette werd afdelingskampioen bij de jeugd en senioren

Derde divisie, poule G, 16 uur : Hilversum 4 –  Almeerspin 1

Teamselectie: Tjarko Bosma, Joris Gieskens, Pieter Salentijn, Djermo Roest, Marcel Hofman.

Hilversum 4 is wat gewijzigd ten opzichte van de najaarscompetitie. Tjarko Bosma en Joris Gieskens nemen de plaatsen in van Yoeke Gunsing (naar team 3) en Raymond van Putten (gestopt met competitie). Het team lijkt daardoor wat sterker te zijn dan vorig seizoen, toen degradatie met een Houdini-act op de slotdag kon worden afgewend. Daar staat tegenover dat deze poule op papier sterker is dan die van vorig seizoen. Pecos 3, met ex-eredivisiespelers Ronald Rijsdorp en Ted van de Berg, en Vriendenschaar 2 zijn de favorieten voor de titel, terwijl Almeerspin dat zaterdag op bezoek komt, de voornaamste degradatiekandidaat lijkt. De Almeerders, met kopman Dennis van Rutten, werden kampioen in de hoofdklasse en spelen hun landelijke thuiswedstrijden op vrijdagavond.

Dames tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 1 – BeneluxGroup Taverzo

Teamselectie: Sanne Briefjes, Angelique van den Bosch. Anne Hoogeveen, Iris de Bie, Chanèl Verschoor, Niral Gupta, Rosa Bosselaar.

Na de degradatie naar de 2e divisie zijn coach Bruijn en zijn meiden tot op het bot gemotiveerd om promotie te bewerkstelligen. Iedereen beseft ten volle dat dit geen gemakkelijke opgave zal zijn voor het team dat een wat gewijzigde samenstelling kent in vergelijking met de najaarscompetitie.

Allereerst zijn Carla van der Hulst en Neha Gupta gestopt, de laatste voor een half jaar in verband met studie. Verder mist de getalenteerde Chanèl Verschoor in elk geval de start van de competitie, aangezien zij nog steeds last heeft van haar blessure. Routinier Angelique van den Bosch zal, samen met jonge Sanne Briefjes de Hilversumse kar moeten trekken. Dit tweetal zal wekelijks worden bijgestaan door een van de andere jonge talenten waar Hilversum gelukkig over beschikt.

Chanèl Verschoor zal voorlopig nog niet in actie komen voor Hilversum.

Zolang Verschoor niet kan spelen, zal een beroep worden gedaan op een speelster uit de jeugd. Iris de Bie is er daar één van. Zij heeft afgelopen competities al een paar keer tot volle tevredenheid deel uit gemaakt van het damesteam. Coach Bruijn kan dit voorjaar gelukkig ook beschikken over andere veelbelovende junioren als Anne Hoogeveen, nieuwkomer Rosa Bosselaar en Niral Gupta.

Dat promotie voor deze meiden niet meteen voor de hand ligt, blijkt wel uit het feit dat de mededegradanten Tempo-Team en Taverzo in het najaar beiden ruim boven Hilversum zijn geëindigd. Het behalen van de 1e of 2e plaats in de poule, die recht geeft op promotie, wordt dus een zware klus.

Zaterdag komt datzelfde Taverzo op bezoek. Dit team telt in Nadia Huizer een, voor Hilversum tenminste, tot nu toe onneembare horde, maar ook Jessica Eijgelsheim, Wianka Overbeeke en Inge van der Gaag zijn sterke en niet te onderschatten tegenstanders. Het belooft in elk geval een spannende wedstrijd te worden, want in de vorige ontmoetingen was de score steeds een krappe overwinning voor de bezoekers uit Zoetermeer.