Fotoverslag Goirlekamp 2013

Op zondag 11 augustus begon voor de 35e keer het Goirlekamp. Samen met tafeltennisclubs HBC, AMVJ en Bijmaat logeerden de deelnemers en kaderleden van Hilversum op de Breehees in Goirle. Een mooie groepsaccommodatie waar ruimte is voor 80 personen met daar daarbij een voetbalveld en een ruime speelweide.

Nadat de deelnemers rond 16:30 uur aankwamen en hadden gegeten, begon de avondactiviteit: Crazy Goirle. Een kennismakingsspel waarbij de deelnemers zo snel mogelijk met hun groep 60 opdrachten moeten vervullen.

Uitleg Crazy Goirle crazy 1

Nadat alle groepen de opdrachten hadden voltooid, gingen de deelnemers naar bed. De volgende dag begon de eerste tafeltennisactiviteit. Zowel ’s ochtends als ’s middags hadden alle groepen twee training van ruim 2 uur, aangevuld met 2 veldtrainingen van 45 minuten per stuk. Voor veel deelnemers na de zomerperiode weer het eerste contact met de bal.

Training 1 Training 2

’s Avonds gingen alle deelnemers nog naar de bioscoop in Tilburg. Er kon worden gekozen uit 5 verschillende films. Bij terugkomst werd er nog wat gekaart of andere spelletjes gespeeld en vervolgens werden de bedden weer opgezocht.

Zoals op elke dag werden de deelnemers om 7:30 gewekt. Nadat alle deelnemers om 8 uur ontbeten hadden, vertrok iedereen per fiets weer naar de tafeltennisaccommodatie van tafeltennisvereniging Red Stars ’58 in Tilburg. ’s Middags ging de groep naar Jan de Rooy, waar een judoles en een boksles verzorgd werden.

Judo 1 Judo 2Boksen 1 Boksen 2

’s Avonds stond de eerste jubileumactiviteit op het programma: Het brandweerspel. De brandweer was langs gekomen en binnen een opblaasbaar voetbalveld moesten de deelnemers proberen te scoren bij de tegenstander. Dit werd echter een stuk moeilijker gemaakt door de 4 brandweerspuiten die aan de zijkanten van het veld stonden. De deelnemers kregen een koude waterstraal tegen zich aan, wat voor veel spektakel zorgde. Na afloop werd er ook nog schuim in het speelveld gespoten, waarbij veel deelnemers (en kaderleden) onherkenbaar geworden waren.

Brandweer 1 Brandweer 2 Brandweer 3 Brandweer 4 Brandweer 5 Brandweer 6 Brandweer 7

’s Nachts vonden een aantal deelnemers het om 12 uur nog even nodig naar Simme te gaan om hem toe te zingen op zijn verjaardag. Dit werd oogluikend toegestaan door de leiding. Om half 1 was het feestje afgelopen en gingen de deelnemers dan toch echt slapen. ’s ochtends vroeg tijdens het ontbijt werd het nachtelijke feestje nogmaals dunnetjes over gedaan en werd er nogmaals voor Simme gezongen. Vervolgens stond er een nieuwe activiteit op het programma: De libdub. Op het nummer ‘Hoe’ van Nielson en Miss Montreal werd een videoclip gemaakt waarbij alle deelnemers minimaal 2 keer in beeld kwamen en allen een stukje van het nummer voor zich namen. Het resultaat is te bekijken op https://www.youtube.com/watch?v=9408ZHx2Luw&feature=youtu.be

Omdat het toch een tafeltenniskamp is, werd er ook in de middaguren fanatiek getafeltennist. Zienderogen gingen de deelnemers vooruit en kwamen de vaste patronen er weer in. Nadat de deelnemers zich weer in het zweet hadden gewerkt, werd er gedoucht in de tafeltennisaccommodatie en zaten de deelnemers rond 6 uur aan het avondeten. Vervolgens ging iedereen naar het bowlingcentrum om een uurtje te kunnen bowlen.

Bowlen 1

Toch enigszins moe sliepen de deelnemers die avond snel, ook omdat het kader aangegeven had dat de donderdag de zwaarste dag van het kamp zou worden. Zowel ’s ochtends als ’s middags werd er getraind met daarbij op beide dagdelen ook nog een veldtraining.

Training 3 Training 6

Ook ’s avonds werd er nog veel van de deelnemers gevraagd: de zeskamp. Tijdens 6 verschillende spellen werd er weer voor punten gestreden om de kamptrofee te bemachtigen. Ook hier zag je het fanatisme, maar ook tegelijk de gezelligheid van het kamp.

6kamp 1 6kamp 5 6kamp 4 6kamp 3 6kamp 2  6kamp 6  6kamp 5

Vrijdagochtend werd de laatste training afgewerkt, waarbij de meeste groepen nog een toernooitje speelden. De zaal werd volledig opgeruimd en schoongeveegd, waarna iedereen vertrok per fiets richting het zwembad.

Training 5 Training 4

Nadat iedereen 3 uur lang waterpret had gehad, konden we wederom genieten van een heerlijke avondmaaltijd. Het kamp werd afgesloten met de bonte avond gevolgd door de disco, waar iedereen de laatste energie eruit kon dansen.

zwemmen 1 zwemmen 1

Zaterdagochtend mocht iedereen een half uurtje later opstaan om daarna aan te schuiven bij het ontbijt. Vervolgens werden alle spullen ingepakt, de kamers weer schoongeveegd en kwamen de ouders de vermoeide deelnemers ophalen rond half 11. Nadat iedereen afscheid had genomen van elkaar, werd de Breehees weer rustig achter gelaten en kan Goirle zich ook in 2014 weer opmaken voor 52 fanatieke deelnemers met daarbij energieke trainers, activiteitenploeg en keukenstaf!

Groepsfoto 1kader 1

Wil je alle 1528 foto’s bekijken? Dat kan natuurlijk! https://picasaweb.google.com/113759244869827285076/Goirle2013FotoSSander?noredirect=1 voor de foto’s van Sander en https://picasaweb.google.com/113759244869827285076/Goirle2013FotoSHenk?noredirect=1 voor de foto’s van Henk.

Libdub is inmiddels al meer dan 1000x bekeken op youtube