Flitsende seizoenstart voor Hilversum 19 en 25

Zesde Klasse Poule K: Maarssen 9 – Hilversum 25 1 – 9   Jan Hagen 3, Duco Lieste 3, Simon Klees 2, dubbel :1

De eerste wedstrijd van de competitie was er één waar lang naar werd uitgezien. Simon en Duco speelden in de najaarscompetitie al eerder samen. Jan Hagen was zo aardig om het team verder te versterken. Met z’n drieën werd al vroeg naar Maarssen vertrokken om zo goed in te kunnen spelen en kennis te maken met onze tegenstanders: Marjon Huysman, Adri Kerkhof en Fred van Hallem. Een betere concentratie én een nog niet goed ingespeelde Marjon leidde ertoe dat Duco zijn eerste zege boekte. Even later wonnen Simon en Jan ook hun eerste wedstrijd in deze nieuwe competitie en sleepten Simon en Duco met 3-1 fraai de dubbel binnen. Een 4-0 voorsprong stond op het scorebord. Geen slecht begin tegen één van de twee teams die afgelopen competitie nog een klasse hoger speelde.

Jan begon sterk met twee 3-0 overwinningen: tactische services voorkwamen Adri ‘zijn spel’ kon spelen en hoog gegeven effectballen werden door Jan genadeloos afgestraft. Soms verslapte in derde game – na een 2-0 voorsprong – onze concentratie even. Dit leidde ertoe dat na een gewonnen game wat te nonchalant werd gespeeld, waardoor Maarssen terug in de wedstrijd kwam en het af en toe toch nog spannend werd. In de voorlaatste set wist Fred een 0-2 achterstand tegen Simon knap om te buigen in een 3-2 overwinning. Daarmee pakte Maarssen uiteindelijk alsnog één punt en was de eer gered. Ondanks de twee gewonnen sets voelde dit voor Simon toch als een persoonlijk verlies. Nadat ook de laatste wedstrijd werd gewonnen kwam de eindstand hiermee op 1-9. Hierbij willen we het team van Maarssen bedanken voor de sportief verlopen wedstrijd.

Een goede opwarmer voor de wedstrijd van aankomende week tegen Huizen 12: afgelopen seizoen goed voor een gelijkspel en in de uitwedstrijd een 8-2 nederlaag. Tijd voor een herkansing.

4e klasse H: Woerden 5 – Hilversum 19: 3-7
Leander Korver 3, Oscar Timmers 2, Chris Notenboom 1 en de dubbel (Oscar en Leander)

Aanvoerder Fred Visser gaf de touwtjes uit handen, terwijl het al voor de start een beladen wedstrijd kon worden genoemd. Het team uit Woerden was immers 1 jaar eerder met 1 punt verschil kampioen geworden ten kostte van ons team.

In de auto werd al druk naar percentages gekeken terwijl Oscar zich al ergerde aan de oranje ballen die bij Woerden gebruikt worden. Of beter gezegd, werden. Blijkbaar had hun voorzitter besloten om op witte ballen over te gaan. Iets waar aan de bar door menig Woerdenaar druk over gesproken werd.

Het werd uiteindelijk een mooie revange voor het team. Leander sloeg koelbloedig menige kanonskogel af op de tegenstander terwijl Oscar gedreven zijn punten pakte tussen het coachen door. Chris mist duidelijk trainingarbeid maar gaat zijn best doen dat in te halen de komende weken.