Finales landskampioenschap zondag in Hilversum

Hilversum-lid Gamal de Groot staat met zijn team van Smash zondag in de finale van de play-offs in de eredivisie. De formatie uit Hattem staat voor de eerste keer in de finale van het landskampioenschap tegen de torenhoge favoriet Enjoy & Deploy Taverzo.Of De Groot ook daadwerkelijk in actie komt, is nog niet zeker. Weliswaar heeft de Hilversummer een uitstekende competitie achter de rug in de eredivisie, qua ranking is hij de vierde speler in het team.  Nationaal kampioen Ewout Oostlander, Koen Hageraats en routinier Jonah Kahn staan hoger op de ranglijst. Dit drietal speelde ook de halve finale tegen FVT uit Rotterdam.  De Hattemse club won twee keer overtuigend. Gamal de Groot beaamt dat meervoudig landskampioen Enjoy & Deploy huizenhoog favoriet is. ,,Zij zijn normaal gesproken sterker. Maar Ewout Oostlander is in staat om voor een verrassing zorgen en Koen Hageraats is tegen Rajko Gommers zeker niet kansloos. Het kan best een spannende wedstrijd worden.” In de reguliere competitie wist Smash het team uit Zoetermeer in bedwang te houden: 3-3.

Enjoy & Deploy, dat in de halve eindstrijd TTV Hilversum kansloos liet, komt waarschijnlijk uit in de sterkst denkbare opstelling met Jan Zibrat, Borna Kovacs en Rajko Gommers. Behalve de finale bij de heren wordt komende zondag in Tafeltenniscentrum Hilversum ook de strijd om het landskampioenschap bij de dames beslist. Daarin speelt Dozy Den Helder/Noordkop tegen SKF uit Veenendaal. Ongetwijfeld zullen, net als bij de heren, van beide clubs een flink aantal supporters meekomen.

Voor TTV Hilversum is de organisatie van de eindstrijd de kroon op een schitterend seizoen. De vereniging is trots op de halve finaleplaats, die een hoogtepunt vormt in de clubgeschiedenis. ,,Als tafeltennisliefhebbers kijken we met veel belangstelling uit naar de finale”, zegt clubvoorzitter Raymond van Putten. ,,We vinden het fantastisch dat we voor het derde achtereenvolgende jaar gastheer mogen zijn.” Zowel Gamal de Groot als ‘baltoveraar’ Jonah Kahn zullen vanaf 1 juli uitkomen voor TTV Hilversum. Samen met Nathan van der Lee en Merijn de Bruin vormen zij het eredivisieteam. De overstap naar Hilversum scheelt De Groot in elk geval veel reistijd, terwijl hij op het hoogste niveau kan blijven spelen. Ook Hilversum is verheugd over de komst van De Groot, die al enige tijd op het ‘verlanglijstje’ stond. De club wil graag op het hoogste niveau blijven spelen, maar heeft  een  voorkeur voor spelers die binding hebben met de regio en met de vereniging.

De finales van de eredivisie worden op zondag 18 mei gespeeld bij TTV Hilversum. Naast de eredivisie finales zal ook de promotie/degradatie wedstrijd van de dames gespeeld worden. Alle wedstrijden beginnen om 14.00 uur in de sporthal aan de Vaartweg nummer 52.

Poster eredivisie finale 2014 - Gamal