Erop of eronder voor meiden van Hilversum tijdens Final Four

Komende zaterdag is het voor de meiden van Hilversum 1 erop of eronder tijdens de Final Four in Veenendaal (aanvang 13 uur). Met vier teams wordt gestreden om één begeerde plek in de nieuwe eredivisie.

Waarbij opgemerkt dat de kans groot is dat er nog een plaats vrij komt, omdat FVT voornemens is om voor volgend jaar geen damesteam in te schrijven. Het zal er dus om gaan spannen in Veenendaal. Coach Lex Bruijn hoopt dat zoveel mogelijk Hilversum-supporters de jonge meiden van zijn team zaterdag zullen komen aanmoedigen. Hilversum eindigde, zoals bekend, op de tweede plek in de eredivisie B en moet het in de halve finale van de Final Four opnemen tegen een van de kampioenen van de eerste divisie.

Beide winnaars van de zgn. halve finales van de ‘final four’ spelen om 1 plaats in de nieuwe eredivisie. De nrs. 2 en 3 uit de eredivisie B zijn Hilversum en US. Het jonge team van Hilversum bestaat uit: Lisette van Es, Heleen Hop, Marianna Rolikova en Alice Vos. De beide kampioenen uit de eerste divisie zijn De Treffers en Scyedam.

De Treffers kan kiezen uit de volgende vier speelsters: Maaike Dekkers (83%), Marjan Kret (83 %), Nancy Koopman-Tsai (75%), Anissa Schoonbrood (53%). Scyedam kan kiezen uit: Kelly van Zon (89%), Patricia Smith-Zwartjens (83%), Charell Schoonbrood (71%), Sandra Meeuwsen-Boomman (67%)

De halve finales beginnen om 13.00 uur. Er wordt gespeeld volgens het Europacup (Nancy Evens) systeem, dus vijf wedstrijden. Zodra een van de partijen de drie heeft bereikt, wordt de wedstrijd beëindigd.

Final Four, zaterdag 2 mei. Speelzaal SKF, Wageningselaan 1a, Veenendaal.

teamfoto dames 1

V.l.n.r. Coach Lex Bruijn, Alice Vos, Heleen Hop en Liesette van Es.