Erelid Rinus Fennis overleden

Op 84-jarige leeftijd is donderdagmiddag in ziekenhuis Tergooi in Blaricum Rinus Fennis overleden. Rinus was erelid van TTV Hilversum.

Meer dan 60 jaar was hij lid van Quick en later TTV Hilversum. Rinus was een vaste verschijning op de club. Steevast kwam hij op dinsdag en vrijdagavond een kaartje leggen. Ook zorgde Rinus voor de koffie bij de ouderengroepen op maandag en donderdag. Tafeltennissen deed hij allang niet meer, maar jarenlang was hij met zijn plankje een geduchte tegenstander in de afdeling ’t Gooi. Hoewel hij nooit bestuursfuncties vervulde, was Rinus begin jaren zestig één van de oude getrouwen die er voor zorgde dat Quick kon blijven voortbestaan. De club was in die periode diep weggezakt en dreigde van het toneel te verdwijnen.

De tafeltennisclub was een deel van Rinus leven en de kantine van Quick en later TTV Hilversum werd min of meer Rinus z’n huiskamer. Als voetballiefhebber sloeg hij geen Europacupwedstrijd over.

Rinus Fennis wordt vrijdag 4 oktober om 10.30 uur gecremeerd in Den en Rust in Bilthoven. Woensdag 2 oktober is er van 19.00 tot 19.30 uur gelegenheid om afscheid te nemen in uitvaartcentrum Den Hull aan de Utrechtseweg in Hilversum.