Eredivisiefinales: tafeltennisspektakel op 5 mei in Hilversum

TTV Hilversum maakt zich op voor de ontknoping van de strijd om de landstitels. Op donderdag 5 mei (Hemelvaartsdag) treffen de twee beste teams uit de eredivisie bij zowel de dames als de heren elkaar in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Voor liefhebbers van toptafeltennis een evenement om naar uit te kijken.

Heren

Bij de heren heeft regerend landskampioen Enjoy&Deploy/Taverzo zich opnieuw weten te plaatsen voor de finale (aanvang 15 uur). Tegenstander is Itass DTK’70 uit Klazienaveen, dat in de halve finale Smash’70 uit Hattem versloeg.

Taverzo (eenvoudige winst op Westa in de halve finale), is licht favoriet voor prolongatie van de titel. Maar het team van coach Gerald van Grunsven zal het naar verwachting niet gemakkelijk krijgen tegen de zeer ervaren équipe van DTK met twee ex-Nederlands kampioenen in de gelederen: Michel de Boer en Barry Wijers.

Dames

Voorafgaand aan de herenfinale strijden de twee beste damesteams om de titel (aanvang 12 uur). De eindstrijd bij de dames, SKF tegen Dozy Den Helder/Noordkop, is een herhaling van vorig jaar. Gesteund door een flinke supportersschare wil het team uit Veenendaal sportieve revanche nemen voor de verloren finale van vorig jaar. De trouwe SKF-fans, die in groten getale naar Hilversum reizen, zullen ongetwijfeld voor veel sfeer zorgen tijdens de finalewedstrijden.

Jeugd

Als het aan de supporters van SKF had gelegen, zou de damesfinale tegelijkertijd met de heren worden gespeeld. Om 12 uur immers komt het eerste jeugdteam van de vereniging in actie tegen Litac uit Lichtenvoorde. Inzet is de landstitel bij de jeugd. Het is voor het eerst dat de eindstrijd bij de jeugd in Hilversum wordt gespeeld, tegelijk met de dames.

Al met al een bijzonder mooi programma als apotheose van het competitieseizoen. Hilversum prijst zich gelukkig een accommodatie te bezitten, die bij uitstek geschikt is voor het houden van evenementen als deze. De vereniging is trots voor de vierde achtereenvolgende keer gastheer te zijn van de eindstrijd om de landstitels.

Programma donderdag 5 mei, Tafeltenniscentrum Hilversum

12.00 uur Finale play-offs eredivisie dames:            SKF – Dozy Den Helder / Noordkop.

12.00 uur Finale play-offs kampioensgroep jeugd: SKF – Litac

15.00 uur Finale play-offers eredivisie heren:          Enjoy & Deploy / Taverzo – Itass DTK’70