Eredivisiefinales op Hemelvaartsdag in Hilversum

Tafeltennisliefhebbers opgelet: op donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag) is er wederom toptafeltennis in het Hilversumse Tafeltenniscentrum. De play-off finales van de eredivisie (zowel dames als heren) worden dan gespeeld. Bij de heren neemt herfstkampioen Enjoy & Deploy Taverzo het op tegen FVT Visser v.d. Ham. Bij de dames gaat de strijd om de landstitel tussen dozy DenHhelder Noordkop en Lybrae  consultants Heerlen. Speciaal voor deze titelstrijd zal er weer een rode vloer in onze zaal worden gelegd. Een groep vrijwilligers van Hilversum zal, samen met de NTTB, de voorbereidingen treffen voor dit festijn. Er worden enkele honderden toeschouwers verwacht.  Voor clubleden is het advies om met de fiets of per openbaar vervoer naar de zaal te komen. Beide duels beginnen om 14 uur. De toegang is gratis. Tegelijkertijd wordt ook de beslissingswedstrijd om de ene nog resterende plek in de eredivisie dames gespeeld. Dit promotie/degradatieduel gaat tussen TTV Panningen en Hotak’68.

Afhankelijk van de uitslagen van de kampioenswedstrijden zullen op maandag 20 mei (tweede pinksterdag) de finales om de algehele landstitel worden gespeeld. Ook deze wedstrijden vinden in Hilversum plaats.

Eredivisie heren: Enjoy  & Deploy Taverzo – FVT Visser v.d. Ham Rotterdam

Enjoy & Deploy Taverzo
  1. Gudmundur Stephensen
  2. Borna Kovac
  3. Lv Leyi
  4. Yang Sen
  5. Boris de Vries
  6. Nathan van der Lee
FVT/Visser v.d. Ham Rotterdam
  1. Barry Wijers
  2. Laurens Tromer
  3. Martin Khatchanov
  4. Patrick Oeij

Wedstrijd wordt beëindigd als de beslissing is gevallen.Loting thuis/uit: voorafgaande aan de wedstrijd door de scheidsrechters.

Organisatie is in handen van TTV Hilversum.

Prijsuitreiking: direct na afloop van de beide PO finales

Indien FVT  deze wedstrijd weet te winnen dan wordt de finale om de algehele landstitel (PO 4) tussen FVT en Enjoy  gespeeld op maandag 20 mei (2e Pinksteren) in Hilversum.  Indien Enjoy deze wedstrijd wint zijn zij algeheel landskampioen en is een extra wedstrijd niet nodig.

Eredivisie dames:

Dozy/den   Helder NoordkopLybrae   Consultants Heerlen

Sterktevolgorde:

Dozy/den   Helder Noordkop
1.   Ana Gogorita
2.   Yun Zhang
3.   Rianne van Duin
4.   Melanie Bierdrager
Lybrae   Consultants Heerlen
1.   Linda Creemers
2.   Alice Barendregt
3.   Monique Posthuma
4.   Marieke v.d. Kamp

Organisatie is in handen van TTC Hilversum.

Loting thuis/uit: voorafgaande aan de wedstrijd door de scheidsrechters.

Wedstrijd wordt beëindigd als de beslissing is gevallen.

De prijsuitreiking is na afloop van de beide PO finales.

Indien Lybrae deze wedstrijd weet te winnen dan wordt de finale om de algehele landstitel (PO 4) tussen Lybrae en Dozy gespeeld op maandag 20 mei (2e Pinksteren) in Hilversum.  Indien Dozy deze wedstrijd wint zijn zij algeheel landskampioen en is een extra wedstrijd niet nodig.

poster PO vj