Eredivisie finales tafeltennis in tafeltenniscentrum Hilversum

Op donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag) zullen de Eredivisie finales voorjaar 2024 en de finale van de Kampioensgroep jeugd gespeeld gaan worden in de prachtige locatie van TTV Hilversum.

Senioren (heren)
Bij de senioren (heren) zal de strijd, net als in het najaar 2023, gaan tussen Estillon Maashorst uit Uden en De Boer Taverzo 1 uit Zoetermeer. Mocht deze finale gewonnen worden door De Boer Taverzo dan volgt op vrijdag 10 mei een allesbeslissende wedstrijd om de landstitel. Bij winst voor Estillon Maashorst mag de club uit Uden zich voor het eerst in de geschiedenis algeheel landskampioen noemen.

Dames
Ook bij de dames een herhaling van de finale in het najaar 2023. Dozy Den Helder/Noordkop (won 9x de landstitel) wist zich met een 4-0 overwinning op FysiqVision/SKF in de halve finale play-off te plaatsen voor de eindstrijd op 9 mei in Hilversum. De andere finaleplaats is voor regerend en tweevoudig landskampioen VTV uit Nieuwegein. Tegen het Leidse Scylla wisten zij de halve finale play-off met een 4-0 te winnen. Als VTV de finale weet te winnen pakken ze voor de 3e keer op rij de landstitel. Bij winst voor Dozy Den Helder/Noordkop volgt op 18 mei een beslissingswedstrijd.

Jeugd
De strijd om de landstitel bij de jeugd gaat tussen het combinatieteam Rijnsoever/Scylla en Avanti. Lees hier over de ontknoping in de landelijke topklassen.

Programma finaledag 9 mei 2024
11:30 Finale jeugd (zaal 2)
11:30 Finale dames (hoofdzaal)
15:30 Finale senioren (hoofdzaal)

TTV Hilversum
Vaartweg 52 in Hilversum

Wil je de wedstrijden live komen kijken? Dat kan, de toegang is gratis!!
Ook is er livestream aanwezig waardoor de wedstrijden te volgen zijn via ons kanaal tafeltennis.tv.
(Dit artikel is overgenomen van tafeltennis.nl)