Eliott Mattei eerste bij Open Utrechtse

Ter voorbereiding op de competitie, die volgende week van start gaat, werd op zaterdag 5 september bij SVE voor de eerste keer de Open Utrechtse Jeugdkampioenschappen gespeeld. Er waren drie klassen: klasse A met spelers vanaf ongeveer 50% landelijk C, klasse B met spelers uit de tweede klasse en hoger en klasse C, de lagere klassen. Hilversum had twee spelers afgevaardigd: Eliott Mattei en Iris de Bie. Beiden uitkomend in klasse B. Een zeskamp. Vooraf was de verwachting dat Elliot met twee spelers zou strijden om plaats 1: Tobias Kers en Coen Drijfhout. Voor Iris, die dit jaar tweede klasse gaat spelen, was het vooral zaak om ervaring op te doen. Beide spelers speelden een prima toernooi. Eliott won met speels gemak zijn eerste vier wedstrijden. Never a dull moment in een wedstrijd van Elliot. Briljante smashes worden soms afgewisseld met onbegrijpelijke missers, maar bij de big points staat hij er altijd.  Na vier wedstijden bleek hij al winnaar van de poule en mocht hij de laatste wedstrijd freewheelen. Die wedstrijd ging dan ook nipt verloren met 11-9 in de vijfde. De tegenstander Tobias Kers was echter al in eerder stadium tegen twee nederlagen aangelopen en was dus kansloos voor de winst. Een van die nederlagen had hij opgelopen tegen Iris. Iris wist ook haar laatste wedstrijd te winnen van Coen Drijfhout. De  vijfde game werd met 14-12 gewonnen na 10-4 achter. Ook matchpoints op 11-10 en 12-11 werden overleefd, waarna haar eerste matchpoint raak was.  In de eindrangschikking werd Iris 4e of 5e. Een prima resultaat. Het was een leuk en knus toernooitje, jammer dat er slechts twee spelers van Hilversum aanwezig waren. Volgend jaar verwacht ik met een bus te gaan.

Robert de Bie

Eliott Mattei