Eigenaar bordsponsor Surya: ‘Van sport krijg ik enorm veel positieve energie’

Het was op m’n minst verrassend te noemen. Midden in de coronacrisis was er ineens een nieuwe bordsponsor voor onze vereniging. Een horecazaak nota bene. Welke ondernemer is er nu zo gek om extra te investeren in sponsoractiviteiten, terwijl zijn bedrijf al maanden zonder inkomsten zit door gedwongen sluiting.

Pamma Dhesi, eigenaar van restaurant Surya met vestigingen in Utrecht, Amsterdam en Hilversum en een franchise-vestiging in Bodegraven, hoeft niet lang na te denken als hij die vraag krijgt voorgelegd. ,,Ik ben een echte sportman, ik heb zelf gevoetbald en gehockeyd in Amsterdam. Van sport krijg ik enorm veel positieve energie.” De horecaman heeft z’n handen vol aan het runnen van de restaurants, zeker omdat er momenteel nauwelijks personeel te vinden is. Hij heeft in z’n drukke bestaan een gaatje gevonden om het Tafeltenniscentrum te bezoeken en het sponsorbord dat er enige tijd hangt, officieel ‘in te wijden’. Achter hem is de jeugd hard aan het trainen. Na corona is de motivatie bij de spelers langzaam weer teruggekeerd. Dat is duidelijk te zien. Pamma werpt een blik naar de bezwete gezichten in de zaal. ,,Als ik zie hoe die gasten bezig zijn, kan ik daar echt van genieten.”
Dik bevriend
Het is niet geheel toevallig dat de eigenaar van Surya in contact kwam met onze vereniging. Hilversum-clublid Poonam Albers, zelf ook van Indiase afkomst, is namelijk dik bevriend met Pamma’s echtgenoot. De horecaman werd geraakt door de enthousiaste verhalen die Poonam telkens vertelde over onze vereniging. ,,Ik vind het geweldig hier bij Hilversum”, herhaalt Poonam nog maar eens. ,,Er hangt een goeie sfeer bij de vereniging. Laatst hebben we met de woensdaggroep na afloop van de training een gezellige avond gehad met hapjes van Surya. Wellicht kunnen we dat met de maandaggroep ook een keer doen. Of dat iedereen zelf wat kookt, dat kan natuurlijk ook. Zo verbeteren de onderlinge contacten en zorgen we voor nog meer gezelligheid binnen de club.”
Geheimen
Ook het bestuur heeft inmiddels al kennisgemaakt met Surya middels een etentje, waarbij Pamma gastheer was en de gasten inwijdde in de geheimen van de Indiase keuken. ,,Al onze koks komen uit India en Nepal en we hebben vooral gerechten uit Noord-India. Die zijn doorgaans minder heet dan de Zuid-Indiase curry’s. Het gaat ons niet alleen om het eten, maar om de totaalbeleving van zo’n avond.” En hij schenkt nog maar eens een lekker likeurtje in voor zijn gasten.
Pamma, die ook de meiden van hockeyclub Spandersbosch sponsort, denkt dat de relatie tussen de tafeltennisclub en Surya de komende jaren zal blijven bestaan. Zeker zolang Poonam enthousiaste verhalen blijft rondstrooien. Een tafeltennistoernooitje  voor het personeel van zijn restaurants? Daar heeft hij wel oren naar. ,,Hoe meer mensen aan het sporten zijn, hoe beter. Daar worden we allemaal blij van.”